جایگاه آموزش خانواده در مدارس تقویت شود


جایگاه آموزش خانواده در مدارس تقویت شود

رکنا: نماینده ولی فقیه در کردستان با تاکید بر اینکه جایگاه آموزش خانواده باید در مدارس تقویت شود، گفت: باید از اساتید برجسته و معلمان برای آموزش برخی از مسائل آموزشی و تربیتی خانواده ها بهره گرفته شود.

به گزارش رکنا از کردستان؛ حجت الاسلام عبدالرضا پورذهبی روز دوشنبه در جلسه همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش استان کردستان در سنندج اظهار داشت: مدرسه شامل سه رکن فرهنگیان، خانواده و دانش آموز است و ما باید تلاشم کنیم این سه رکن در زمینه‌های تربیتی و آموزشی با هم ارتباط متقابل داشته باشند.

وی با بیان اینکه امروزه برگزاری جلسات انجمن اولیا و مربیان به شکل سوری درآمده است و بسیاری از مسائل مورد نیاز در آن مطرح نمی شود، افزود: تقویت جایگاه آموزش خانواده در مدارس امری ضروری است و در این زمینه، حوزه باید کمک کند.

نماینده ولی فقیه در کردستان با تاکید بر اینکه باید برای آموزش خانواده ها از ظرفیت معلمان و اساتید برجسته بهره گرفته شود، گفت: خانواده ها باید با بسیاری از مهارت ها و مسائل تربیتی آشنا شوند و این مهم از اهمیت زیادی برخوردار بوده و آموزش و پرورش باید با جدیت آن را پیگیری کند.

وی در ادامه به همکاری بین حوزه های علیمه و آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: در این همکاری آموزش و پرورش نیاز به حوزه دارد که بتواند به بخشی از فن حوزه مثل مسائل فرهنگی ورود پیدا کند.

حجت الاسلام پورذهبی ادامه داد: حوزه های علمیه هم نیاز دارند که اجتماعی شده و وارد اجتماع شوند و بی شک وقتی وارد مدارس و فضاهای آموزشی می شوند با دیدبازتر مسائل و معضلات موجود را می بینند.

وی با بیان اینکه حضرت رسول اکرم(ص) می فرمایند چهار چیز شامل علم، ادب، عفت و پاکدامنی و امانتداری، آدم را شاخص می کند، گفت: همه ما باید علاوه بر اینکه خودمان به این صفات آراسته باشیم باید به جوانان و نوجوانان نیز منتقل کنیم.

در ادامه این جلسه تعدادی از اعضای ستاد همکاری های حوزه های علمیه و آموزش و پرورش کردستان به ارائه گزارش و همچنین بیان مشکلات و مسائل پرداختند.

کویستان عبدالحکیمی /کردستان

اخبار وبگردی را در اینجا بخوانید:

آیا این خبر مفید بود؟
0 0

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز ارتش به پسرم با عکس نوشته زیبا 1401 + عکس استوری