بایدن: حل مشکلات اقتصادی مردم آمریکا نیاز به زمان دارد


بایدن: حل مشکلات اقتصادی مردم آمریکا نیاز به زمان دارد

اقتصادنیوز: بایدن که روز دوشنبه در یک کنفرانس خبری در توکیو حضور داشت گفت علی‌رغم تورم بالا و کمبودهای عرضه کالاها معتقد نیست وقوع رکود اقتصادی در آمریکا محتوم است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، رئیس‌جمهور آمریکا با اذعان به مشکلات معیشتی مردم این کشور گفت که حل این مشکلات به زمان نیاز دارد.

«جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا روز دوشنبه «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا امروز دوشنبه (۲۳ می/ ۲ خرداد) مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم آمریکا را پذیرفت و گفت حل آنها نیازمند زمان خواهد بود.

بایدن که روز دوشنبه در یک کنفرانس خبری در توکیو حضور داشت گفت علی‌رغم تورم بالا و کمبودهای عرضه کالاها معتقد نیست وقوع رکود اقتصادی در آمریکا محتوم است.

طبق گزارش آسوشیتدپرس، بایدن اعتراف کرد که اقتصاد آمریکا با مشکلاتی مواجه است اما مدعی شد که نسبت به سایر کشورها در وضعیت بهتری قرار دارد.

بایدن گفت: «تولید ناخالص داخلی ما برای اولین بار طی ۴۰ سال گذشته سریع‌تر از چین بوده است. حالا آیا این به معنای آن است که ما مشکلات نداریم؟ نه مشکلات داریم. ما با همان مشکلاتی مواجه هستیم که دنیا مواجه است اما وخامت مشکلات ما کمتر از جاهای دیگر دنیا است.»

وی با اذعان به اینکه کمبودهای عرضه کالا و بالا رفتن قیمت سوخت بر زندگی میلیون‌ها آمریکایی اثر گذاشته مدعی شد که دولت او در تلاش است مشکلات معیشتی را برای مصرف‌کنندگان آمریکایی کاهش دهد.

رئیس‌جمهور آمریکا علی‌رغم این اذعان کرد که حل این مشکلات به سرعت صورت نخواهد گرفت و نیازمند وقت خواهد بود. او گفت: «حرکتی کشان کشان خواهیم داشت. زمان‌بر است.»

رئیس‌جمهور درباره وضعیت قیمت سوخت گفت: «وقتی که مسئله به قیمت سوخت می‌رسد، ما در حال عبور از دوره گذاری هستیم که وقتی به پایان برسد، اگر خدا بخواهد، قوی‌تر خواهیم شد. بعد از پایان این دوران، اتکا به سوخت‌های فسیلی کمتر خواهد شد.»

رئیس‌جمهور آمریکا درباره قیمت سوخت گفت: «بد است. قیمت سوخت در پمپ بنزین‌ها از قویت که من بچه بودم یکی از موضوعات بحث سر میز غذا بود.»

چند روز پیش انجمن اتومبیل آمریکا (AAA) اعلام کرد، قیمت بنزین آمریکا طی دو هفته گذشته به صورت روزانه به بالاترین رقم بی سابقه در تاریخ این کشور رسیده است.

بر اساس این آمار که روز ۲۸ اردیبهشت منتشر شد متوسط قیمت بنزین در این کشور به رکورد ۴.۵۲۳ دلار در هر گالن (۳.۷۸۵ لیتر) رسید؛

قیمت بنزین در ماه می نسبت به ماه گذشته ۳۱ سنت بیشتر شده است و ۱.۸۹ دلار بیشتر از قیمت سال گذشته است. کارشناسان می گویند، این افزایش بیشتر ناشی از بالا رفتن قیمت نفت است زیرا در بیش از نیمی از قیمت نهایی بنزین تاثیر دارد.

اندرو گراس، سخنگوی انجمن اتومبیل آمریکا به شبکه تلویزیونی سی ان بی سی گفت: «افزایش قیمت نفت، عنصر سازندی کلیدی بنزین، قیمت در جایگاه های بنزین را براب مصرف کنندگان بالا برده است.»

وی افزود: «حتی کاهش تقاضا فصلی سالانه برای بنزین در فاصله میان تعطیلات بهار و روز یادبود که می تواند به صورت طبیعی به کاهش قیمت ها کمک کند نیز امسال تاثیری نداشت.»

بایدن علاوه بر قیمت سوخت با مشکلات عدیده دیگری مانند مشکلات در زنجیره تأمین و افزایش تورم به دلیل جنگ اوکراین روبرو است.

کمبود شیرخشک در آمریکا یکی از جدیدترین معضلاتی است که گریبان‌گیر دولت بایدن شده است. او چند روز پیش برای جبران این کمبود به یک قانون فدرال قدیمی متوسل شد و فرمانی در این باره صادر کرد.

بایدن برای سرعت بخشیدن به تولید شیر خشک و پروازهای مجاز به منظور واردات از خارج از کشور، از «قانون تولید دفاعی» استفاده کرد. این قانون فدرال مصوب سال ۱۹۵۰ که برای تاسیس سیستم اولویت‌ها و تخصیص تشکیلات و مواد اولیه است، اولین بار در تاریخ هشتم سپتامبر ۱۹۵۰ تصویب شد و بخشی از تلاش پدافند مدنی غیرنظامی در شرایط جنگ سرد بود.

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین در اقدام تازه خود به وزارت دفاع آمریکا این اختیار را داد که از هواپیماهای تجاری برای جابجایی شیر خشک‌های دارای استانداردهای مورد نظر دولت فدرال آمریکا از خارج از کشور استفاده کند. کاخ سفید این اقدام را «عملیات پرواز شیر خشک» نامیده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج