سواد رسانه ای از پخش شایعه در فضای مجازی و جامعه جلوگیری می‌کند


سواد رسانه ای  از پخش شایعه در فضای مجازی و جامعه جلوگیری می‌کند

شاهرود - ایرنا - مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان گفت: سواد رسانه‌ای برای استفاده از فضای مجازی، در تشخیص مطالب سره از ناسره و جلوگیری از پخش شایعات بی مورد در جامعه ضرورت زندگی امروز است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد طاهریان عصر یکشنبه در نشست تجلیل از ۲ نویسنده بومی کتاب در بخش بسطام شهرستان شاهرود در اداره آموزش و پرورش این شهر نمونه گردشگری با بیان اینکه کتاب دارای منبع و ماخذ یا نتیجه پژوهش و تحقیق میدانی است که پاسخگوی مناسب برای سوال‌ها در حوزه مطرح شده است، افزود: برخی مطالب فضای مجازی بدون منبع معتبر دست به دست می چرخد.

به گفته وی،رنگ و لعاب و زیبایی، اختصار، دسترسی آسان و همراهی همیشگی در فضای مجازی، هرگز نمی تواند جای مطالعه کتاب را پر کند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان گفت:خیران و مسوولان با مساعدت و یاری خود در امور کتابخانه‌های عمومی و گره گشایی مشکلات حوزه‌های مختلف کتاب و کتاب خوانی و ترویج مطالعه مفید باید گام های موثرتری بردارند.

طاهریان اظهار داشت: هماهنگی و یاری‌های درون و برون بخشی بسیاری از مسایل و چالش‌های مرتبط با حوزه کتاب و کتابخوانی را در هر منطقه حل و فصل می‌کند.

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان شاهرود هم در این نشست گفت: واریز به موقع نیم درصد درآمد شهرداری‌ها به حساب انجمن کتابخانه‌های عمومی هر شهر و بخش مسایل مالی بسیاری را گره گشایی می‌کند.

سید ابراهیم موسوی افزود: واریزی قانونی و پیاپی شهرداری‌ها به حساب انجمن هر شهر و بخش فقط برای ارتقای فعالیت‌های این حوزه در همان منطقه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به گفته وی، حمایت‌های اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا از مقوله ترویج کتاب و کتابخوانی و در بخش فعالیت‌های فرهنگی و خرید از نویسندگان و ناشران بومی برای ترغیب به این امر بسیار موثر است.

بخشدار بسطام هم در این نشست گفت: شناسایی و حمایت از نویسندگان بومی به ویژه جوانان با خرید کتاب‌های آنها گامی در توسعه فرهنگ مکتوب است.

علی باقری افزود: افرادی که برای نخستین بار دست به قلم شده و کتاب منتشر می کنند مشکلات فراوانی را تا انتهای این مسیر تحمل می کنند که نیازمند حمایت‌های مادی و معنوی هستند.

به گفته وی، حوزه‌های تخصصی کتاب، کتابخوانی و علوم، افراد متخصص را می طلبد که باید شناسایی، حمایت و معرفی به جامعه به ویژه قشر جوان برای توسعه بیش از پیش این حوزه موثر است.

در این نشست مسایل کتابخانه‌های عمومی بخش بسطام، توسعه فیزیک ، تعمیر و تجهیز تنها سالن آمفی تئاتر شهر مجن در کتابخانه عمومی شیخ مفید با حضور اعضای انجمن و کارشناسان مورد بررسی قرار گرفت.

در این آیین از مینا محمدخانی نویسنده کتاب «سواد رسانه‌ای در فضای مجازی» و روح الله عرب عامری نویسنده کتاب «طرح‌های عمران روستایی و نقش آن در توسعه روستایی» با اهدای لوح تقدیر شد.

بخش بسطام با ۴۵ هزار نفر جمعیت دارای پنج باب کتابخانه عمومی در بسطام، میغان، کلاته خیج و قلعه نو خرقان و مجن دارد این شهر مهد عارفان، بزرگان علمی و امامزادگان است. در این بخش سه انجمن کتابخانه عمومی هم فعالیت دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی