نمایشگاه عرضه تولیدات عشایر در میاندوآب راه‌اندازی شود


نمایشگاه عرضه تولیدات عشایر در میاندوآب راه‌اندازی شود

مهاباد - ایرنا - فرماندار ویژه میاندوآب با تاکید بر حمایت از تلاش‌های طاقت‌فرسای عشایر این شهرستان، گفت: می‌توان نمایشگاهی را برای عرضه محصولات تولیدی عشایر و ایجاد درآمد راه‌اندازی کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی پیام عصر روز دوشنبه در نخستین جلسه شورای عشایر اظهار کرد: عشایر زحمتکش همیشه پای انقلاب بوده و در عرصه تولید محصولات دامی نقش برجسته‌ای دارند و با امکانات کم و در سخترین شرایط این مهم را بر دوش دارند.

وی ادامه داد: آنان با دوری از امکانات به‌همراه خانواده خود ماه‌ها از محل زندگی خود دور می‌شوند و بنابراین همه ما وظیفه داریم در جهت حل مشکل آنان گام برداریم.

فرماندار ویژه میاندوآب با بیان اینکه با امکاناتی که در اداره‌ها داریم می‌توان زحمات طاقت‌فرسای عشایر تلاشگر شهرستان را جبران کرد، گفت: راه‌اندازی نمایشگاهی جهت عرضه محصولات تولیدی عشایر با هدف معرفی و درآمدزایی می‌تواند موثر واقع شود.

وی با بیان اینکه اداره‌کل امور عشایر استان در این زمینه باید همکاری کند، گفت: انجام هر کاری برای این قشر زحمت‌کش که از هر گونه امکانات دور هستند، موجب دلگرمی و پشتیبانی آنان می‌شود.

فرماندار ویژه میاندوآب با بیان اینکه رسیدگی و حل مشکلات اقشار محروم و زحمتکش جامعه از اولویت‌های مسوولان باشد، افزود: اختصاص سهمیه آرد و مدیریت آن صرفا برای تامین نان عشایر در فصل کوچ در دستور کار گیرد تا مشکل آنان از نظر نان حل شود.

پیام با تاکید بر اینکه بانک‌ها در اعطای تسهیلات به عشایر شرایط را روان‌سازی کنند، اظهار کرد: میزان و نحوه پرداخت تسهیلات بانکی در میاندوآب در ۶ ماه اول سال در مقایسه با شهرهای دیگر مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌گیرد و بنابراین بانک‌ها این موارد را مدنظر قرار دهند.

وی در خصوص تخصیص کالاهای اساسی به عشایر گفت: جهاد کشاورزی این مهم را در اولویت قرار دهد و نظارت دقیق بر توزیع کالاهای اساسی داشته باشد و البته باید مراکز توزیع در سطح شهرستان به ویژه روستاها افزایش یابد تا از حالت انحصاری خارج شود.

نمایشگاه عرضه تولیدات عشایر در میاندوآب راه‌اندازی شود

وی گفت: در رابطه‌ با پایش بیماری و مایه‌کوبی ‌دام‌های عشایر قبل از کوچ شبکه دامپزشکی روند را سرعت بخشد و طی یک هفته آتی به اتمام رساند تا دام عشایر قبل از کوچ در برابر بیماری‌ها ایمن شود.

امسال‌ ۷۰ دستگاه پنل خورشیدی بین عشایر آذربایجان‌غربی توزیع شد

مدیرکل امور عشایر آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه گفت: با توجه به خشکسالی‌های اخیر، امسال هم پیش‌بینی می‌کردیم که تداوم داشته باشد برای مقابله با آثار مخرب کاهش بارش‌ها و براساس نیازسنجی‌ها برای عشایر استان، تامین تانکر آب سیار و احداث آبشخور در دستور کار قرار گرفت.

علی ناجی با بیان اینکه برای ارائه خدمات بیشتر توزیع پنل‌های خورشیدی به عشایر انجام گرفت، اظهار کرد: امسال‌ ۷۰ دستگاه توزیع شد و همچنان ادامه دارد.

وی افزود: همچنین بحث آرد عشایر با توجه به ساماندهی توزیع آن در جامعه، تلاش می‌شود عشایر از این حیث دچار مشکل نشوند و طبق مقررات توزیع شود.

نمایشگاه عرضه تولیدات عشایر در میاندوآب راه‌اندازی شود

وی با اشاره به گله‌مندی عشایر از نظر توزیع آرد، گفت: در گذشته عشایر نان را خودشان پخت می‌کردند ولی با توجه به توسعه نانوایی‌ها دسترسی به نان تا حدودی آسان‌تر شده اما در فصل کوچ این دسترسی برای عشایر محدود می‌شود و به همین خاطر نیاز است آرد در اختیار عشایر قرار گیرد تا در ییلاق به پخت نان اقدام کنند.

به گزارش ایرنا، ۲۰ هزار خانوار عشایری در استان وجود دارد که به ۲ ییلاق داخل استان شامل "سلیم‌خان" شاهین‌دژ و چالدران کوچ می‌کنند.

عشایر میاندوآب و مهاباد هم به ییلاق دامنه‌های سهند کوچ می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر