تندباد با سرعت 72 کیلومتر بر ساعت مهاباد را در نوردید


تندباد با سرعت 72 کیلومتر بر ساعت مهاباد را در نوردید

مهاباد - ایرنا - رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: سرعت وزش باد طی 24 ساعت گذشته در این شهرستان به 72 کیلومتر بر ساعت رسیده و تا بعد از ظهر روز چهاشنبه هفته جاری ادامه دارد.

اردلان محمدپور عصر دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: وزش باد از صبح امروز در این شهرستان آغاز شده و همچنان ادامه دارد که علاوه بر مهاباد دیگر مناطق جنوبی استان را نیز تحت تاثیر خود قرار داده است.

وی اضافه کرد: سرعت باد به نسبت شدید تا ۲ روز آینده ادامه داشته و در این مدت به طور متناوب شاهد افزایش غلظت ریزش گرد و غبار و کاهش آن در برخی از ساعات برای منطقه پیش بینی شده است.

رییس اداره هواشناسی مهاباد اظهار کرد: میانگین دمای مهاباد بین ۱۲ و ۱۷ درجه سانتی گراد در نوسان بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲ درجه کاهش یافته است.

به گزارش ایرنا، وزش باد شدید در مهاباد باعث شکسته شدن شاخه های درختان، سقوط داربست ساختمان و بروز برخی مشکلات برای شهروندان شده است.

ایستگاه هواشناسی مهاباد در سال ۱۳۳۵ به عنوان ایستگاه باران‌سنجی راه‌اندازی شد و از سال ۱۳۶۴ به ایستگاه سینوپتیک (اصلی) ارتقا یافت و در طول شبانه روز (هر ساعت یک بار) تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود.

شهرستان مهاباد علاوه این ایستگاه هواشناسی سینوپتیک، دارای هفت ایستگاه باران سنجی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج