سرعت وزش باد در بوکان به 86 کیلومتر بر ساعت رسید


سرعت وزش باد در بوکان به 86 کیلومتر بر ساعت رسید

مهاباد - ایرنا - رییس اداره هواشناسی بوکان گفت: سرعت وزش باد در این شهرستان به 86 کیلومتر بر ساعت رسید.

اسماعیل کامیاب نسب عصر دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: وزش باد که از صبح امروز در این شهرستان آغاز شده و همچنان ادامه دارد، علاوه بر بوکان دیگر مناطق جنوبی استان را نیز تحت تاثیر خود قرار داده است.

وی با بیان اینکه همراه با وزش باد شدید، ریزگردها مهمان ناخوانده شهرستان شده است، اضافه کرد: دید افقی به دلیل وجود گرد و غبار به یک هزار و ۵۰۰ متر رسیده است.

رییس اداره هواشناسی بوکان با اشاره به اینکه سرعت وزش باد بین ۸۰ تا ۸۵ کیلومتر بر ساعت نیز در این شهرستان ادامه خواهد داشت، افزود: وزش باد در برخی مناطق شهری باعث شکسته شدن شاخه های برخی درختان در سطح خیابان ها و گذرگاه های عمومی و موجب کندی عبور و مرور مردم شده است.

وی دمای فعلی شهرستان را ۲۴ درجه بالای صفر عنوان کرد و گفت: سیستم گرد و غبار که وارد شهرستان شده تا روز چهارشنبه هفته جاری مهمان ناخوانده منطقه خواهد بود.

کامیاب نسب گفت: غلظت گرد وغبار در شامگاه امشب افزایش می یابد.

به گزارش ایرنا کیفیت هوای بوکان در شرایط خطرناک قرار دارد.

در بوکان یک ایستگاه هواشناسی به عنوان ایستگاه سینوپتیک (اصلی) در شهر اقدام به اندازه گیری بارش ها می کند و علاوه بر آن ۶ ایستگاه باران سنجی در روستاهای یکشوه، جوانمرد، شهریکند، خُرخُره، سیمینه و زلفیله وجو دارد؛ بوکان در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود همه آهنگ های ارسان ار