امام جمعه سردشت: فرهنگ اتکا به خود و تغییر برای رونق تولید و اشتغال در جامعه نهادینه شود


امام جمعه سردشت: فرهنگ اتکا به خود و تغییر برای رونق تولید و اشتغال در جامعه نهادینه شود

مهاباد- ایرنا- امام جمعه سردشت گفت: برنامه‌های اقتصادی زیادی برای رونق تولید و اشتغالزایی تدوین و اجرا شده اما مهمترین راهکار در این راستا این است که فرهنگ اتکا به خود و تغییر فردی در جامعه نهادینه شود.

به گزارش ایرنا، ماموستا محمد واوی روز دوشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی سردشت که با محوریت تحقق شعار سال برگزار شد ، ضمن محکوم کردن و تسلیت ترور ناجوانمردانه یکی از سرداران رشید اسلام، شهید صیاد خدایاری، اظهار کرد: دشمنان با خیال واهی خود فکر می‌کنند که اگر فرماندهی را ترور کردند، کسی نیست رهرو و ادامه دهنده راه آن باشد.

وی افزود: دشمنان بدانند که هزاران جوان این مملکت آماده هستند که ادامه‌دهنده راه فرمانده و شهدای خود باشند و راه آنان همیشه زنده خواهد ماند.

امام جمعه سردشت در ادامه با اشاره به آیات قرآنی در خصوص شعار سال و برنامه‌های اجرایی در راستای تحقق آن بیان کرد: تا هر انسانی تغییری در خود به وجود نیاورد، نمی‌تواند تغییری در خانواده، جامعه و شهر خود ایجاد کند.

ماموستا واوی ادامه داد: تا چنین فرهنگی و زمینه ای در بستر جامعه فراهم نشود ، هزاران برنامه تدوین و اجرا شود، نمی‌توان کاری از پیش برد و اقدام کرد.

وی در پایان با نزدیک شدن سالگرد شهادت امام جمعه سابق سردشت ماموستا محمد عظیمی خواستار برگزاری یادواره شهدا برای ارج نهادن به مقام شامخ و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری سردشت نیز در این جلسه گفت: نامگذاری یک سال از سوی رهبر معظم انقلاب نقشه راه یک سال برنامه‌های اجرایی ادارات و سازمان‌ها است.

حسین خضری افزود: تولید مبنای افزایش درآمد خانواده ، ایجاد رفاه اجتماعی، کاهش تورم، رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال در جامعه است.

وی بیان کرد: تولید ما را از وابستگی هایی که به خارج از مرزهای خود داریم بی‌نیاز می‌کند و با تکیه بر منابع و سرمایه انسانی توانمند می‌توان تولید را انجام و افزایش داد ولی باید عملی و جهادی اقدام کرد.

در پایان هریک از اعضای جلسه ضمن بیان موانع و مشکلات سر راه تولید و اشتغال شهرستان به ارائه راهکار و اجرای برنامه‌هایی در راستای تحقق شعار سال پرداختند.

در این جلسه مقرر شد ادارات جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت موانع و مشکلات تولید و اشتغال را شناسایی و ارائه دهند.

همچنین جهاد کشاورزی اقدام به برگزاری دوره‌ و کارگاه‌های آموزشی و عملی در راستای افزایش تولید برگزار کند.

به گزارش ایرنا، شهرستان سردشت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و دارای چهار شهر، سه بخش ربط، مرکزی و وزینه با۶ دهستان و ۲۴۶ روستا و جمعیت ۱۲۰ هزار نفر است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق