مشارکت بیش از دو هزار معلم خراسان شمالی در طرح اکرام ایتام


مشارکت بیش از دو هزار معلم خراسان شمالی در طرح اکرام ایتام

بجنورد- ایرنا-  مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی با اشاره به اینکه هم اکنون دو هزار و 217 فرهنگی در طرح اکرام ایتام با کمیته امداد همکاری دارند گفت: مدیران‌ مدارس باید با این نهاد تعامل بیشتری داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ابوالقاسم اکبری شامگاه دوشنبه در آیین تجلیل از رابطین فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) اظهار داشت: باید خیران داخل و خارج استان و اولیاء را برای کمک رسانی به دانش آموزان نیازمند جذب کنیم.

وی گفت: همچنین باید فرهنگ خداپسندانه طرح همنشین بهشتی باید نسل به نسل به دانش آموزان منتقل شود و در راستای حمایت ایتام و پویش همنشین بهشتی بیش از پیش در بین آنها نهادینه شود.

اکبری با اشاره به گسترش گام های مشترک کمیته امداد و آموزش و پرورش در زمینه پرورش دانش آموزان گفت: در مجموع تمامی معلمان ظرفیت بالایی در جهت کار خیر و خداپسندانه دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: فرهنگ انفاق و نوع‌دوستی و مسوولیت پذیری را افزایش دهیم تا فرزندانی در تراز انقلاب و اسلام پرورش دهیم.

اکبری در ادامه سخنانش گفت: معلمان معماران تربیت انسان هستند و توجه به دانش آموزان به طور خاص را می طلبد.

وی همچنین خواستار همکاری مشترک کمیته امداد با استفاده از ظرفیت خیران در جهت توسعه فضاهای آموزشی شد.

همکاری حدود دو هزار رابط فرهنگی با کمیته امداد امام

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز در این آیین با بیان اینکه هم اکنون هزار و ۸۵۲ معلم خیر در طرح رابطان فرهنگی با کمیته امداد استان همکاری دارند گفت: معلمان علاوه بر فعالیت درعرصه تعلیم و تربیت در

خدمت رسانی به دانش آموزان نیازمند و ایتام نیز اقدامات شایسته ای داشته اند.
مجید الهی راد به هدفمندسازی فعالیت معلمان در کمک رسانی به دانش اموزان نیازمند اشاره کرد و گفت: شناسایی مدارس برخوردار و هدایت کمک خیران و ثبت در سامانه خیر و احسان دستاورد مناسبی را قسمت

محرومان می کند.

الهی راد به هم افزایی با دستگاه ها در کمک به نیازمندان اشاره کرد و گفت: باید تمامی خدمات به محرومان در سامانه خیر و احسان ثبت شود.

وی طرح مدارس همدل را الگویی موفق در ترویج فرهنگ خیر و احسان عنوان کرد و گفت: دانش آموزان نیاز به رابط فرهنگی در جهت ایجاد عزت نفس و مشارکت در برنامه ها و کشف استعدادها دارند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه اکنون سه هزار و ۳۵۰ ایتام و بیش از سه هزار فرزند محسنین تحت حمایت این نهاد قرار دارند اظهار کرد: توجه به مسائل مادی و معنوی، روانی و عاطفی این افراد از اهمیت

بسیاری برخوردار است.

الهی راد به برنامه ریزی در جهت اجرای جشن عاطفه‌ها اشاره کرد و گفت: هم اکنون طرح دو هزار و ۲۰ محله کم برخوردار در حال اجرا است که نیازمند مشارکت معلمان و فرهنگیان است.

وی در ادامه افزود: در اجرای این طرح ۳۱ محله در حال پایش است که همکاری معلمان فرهنگی زمینه خدمت به کودکان بازمانده و کار را فراهم می کند.

در پایان این آیین از شماری از رابطین فرهنگی کمیته امداد خراسان شمالی با حضور مسوولان استانی و شهرستانی به مناسبت سوم خرداد سالروز آزاد سازی خرمشهر تجلیل شدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جشنواره طنز «دادخند» در یزد 2 ساله شد