معاون رییس جمهور: حسن مردمی کردن یارانه‌ها، حذف رانت و قاچاق است


معاون رییس جمهور: حسن مردمی کردن یارانه‌ها، حذف رانت و قاچاق است

زاهدان- ایرنا- معاون اجرایی رییس جمهور گفت: حسن مردمی کردن یارانه‌ها، حذف رانت و قاچاق بوده و خروجی کار موجب ریشه‌ کن شدن فقر مطلق خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر سید صولت مرتضوی شامگاه دوشنبه در نشست تنظیم بازار زاهدان اظهارداشت: در رابطه با چرایی اجرای طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها باید گفت این طرح در قانون بودجه با پشتوانه کارشناسی تعریف شده، بنابراین یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر به شمار می‌آید.

معاون اجرایی رییس جمهور افزود: از علل دیگر ضرورت مردمی سازی یارانه ها این است که اگر اقتصاد رقابت پذیر نباشد، شکننده خواهد شد و شکست‌ساختاری رخ می دهد؛ بر این اساس اقتصاد یارانه‌ای، اقتصادی توام با رانت و قاچاق محسوب می شود و در این برهه زمانی برای مردم مردمی‌سازی یارانه‌ها یک ضرورت انکارناپذیر است.

وی خاطرنشان کرد: در طرح مردمی کردن یارانه‌ها قدرت خرید دهک اول تا پنجم افزایش محسوسی پیدا خواهد کرد، بنابراین مردمی سازی یارانه‌ها موجب می شود تا این فاصله بین دهک‌های پایین و بالا کاهش پیدا کند.

مرتضوی خاطرنشان کرد: یکی از برکات مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها را به عینه مشاهده کردیم چرا که ملت ایران دوباره خوش درخشیدند و توطئه دشمنان را نقش بر آب کردند.

وی بیان کرد: سیستان و بلوچستان یکهزار و۷۰۰ تن مرغ یعنی چند برابر نیاز بازار را در بازه زمانی ۲ ماهه توزیع کرد که این بی نظیر است.

معاون اجرایی رییس جمهور ادامه داد: دومین مقصد سفر آیت الله رئیسی سیستان و بلوچستان بوده و تصمیمات مهمی در رابطه با توسعه استان گرفته شد که در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: امروز که ما از سطح استان بازدید کردیم شاهد بودیم سیستان و بلوچستان تبدیل به کارگاهی از پروژه‌های عمرانی شده است.

مرتضوی افزود: اگر با همین سرعت پروژه‌های عمرانی را پیش ببریم؛ شاهد خواهیم بود که غبار محرومیت از این استان زدوده شده و به منطقه‌ای پیشرو در حوزه صادرات و کشاورزی تبدیل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: شاهد خواهیم بود سیستان و بلوچستان در آینده‌ای نزدیک به یکی از قطب های سرمایه‌گذاری در بخش معادن تبدیل خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس