چگونه روابط اجتماعی کودکان را تقویت کنیم؟


چگونه روابط اجتماعی کودکان را تقویت کنیم؟

اینکه فرزند شما غیراجتماعی بزرگ شود طبیعتا موضوع خوشایندی نیست زیرا روابط اجتماعی مبنای موفقیت در کار است.

چگونه روابط اجتماعی کودکان را تقویت کنیم؟
روابط اجتماعی بین کودکان برای ایجاد تعادل در خانه بسیار مهم است. کودکان باید در هر محیطی که هستند با قوانین تعامل اجتماعی سالم تربیت شوند.
کودکان زینت زندگی هستند و والدین در دنیا به آن‌ها افتخار می‌کنند، پس باید با آن‌ها خوب برخورد کرد و تا حد امکان سعی در افزایش روابط اجتماعی بین او و فرزندان داشت؛ بنابراین برای تقویت روابط بین اعضای خانواده باید کار‌های زیادی انجام دهید و روحیه همکاری و محبت را بین اعضای خانواده گسترش دهید، تلاش کنید تا بچه‌ها از یکدیگر بیاموزند و از تجربیات خود استفاده کنند. شما باید بتوانید قوانینی را تنظیم کنید که کودکان بر اساس آن با یکدیگر رفتار کنند.


روش‌های جدید برای تقویت روابط بین کودکان
برای تقویت روابط اجتماعی بین کودکان از روش‌های مدرن شناسایی شده توسط روانشناسان پیروی و مراقب باشید که از تبعیض بین کودکان خودداری کنید، زیرا این امر اثرات منفی زیادی بر زندگی کودک دارد. تبعیض بین فرزندان ممکن است بر روابط بین فرزندان و میزان علاقه آن‌ها به یکدیگر تأثیر بگذارد که باعث ایجاد نفرت بین آن‌ها شده و روحیه آن‌ها را از بین می‌برد.

والدین و اطرافیان برای اینکه از افزایش فاصله بین بچه‌ها و قطع شدن راه‌های ارتباطی بین آن‌ها جلوگیری کنند، باید نکاتی را برای تقویت روابط بین خود و کودک رعایت کنند.


اهداف تحکیم روابط
تقویت روابط اجتماعی بین فرزندان باید هدف هر پدر و مادری باشد، پس سعی کنید با کودک خود صحبت کنید و تا سطح فکر کودک خود را پایین بیاورید. سعی کنید توانایی فکر کردن، احترام به احساسات کودک و علاقمندی‌های او را افزایش دهید، مراقب خواسته‌ها و علایق کودک باشید تا بتواند ظرفیت ذهنی خود را افزایش دهد، همچنین بین خود و کودک یک راه حل ایجاد و سعی کنید تمام تلاش خود را برای کمک به کودک و فداکاری برای او به کار گیرید.

به کودک خود گوش دهید
تا جایی که امکان دارد به حرف‌های بچه‌ها گوش کرده و سعی کنید سد‌هایی را که بین شما و آن‌ها قرار دارد بشکنید. از سرزنش زیاد فرزندتان بپرهیزید تا رابطه شما با او تحت تأثیر قرار نگیرد.

برابری در بین کودکان
خوب بدانید که تساوی بین بچه‌ها ممکن است در خیلی چیز‌ها باشد، تساوی بین بچه‌ها برابری در غذا و در مجالس است و از مقایسه بچه‌ها در کار‌هایی که انجام می‌دهند بپرهیزید، به کودک نگوئید «مثل برادرتان ورزش کنید».

تعادل در تنبیه کودک
برخی از والدین برای تحکیم روابط اجتماعی ممکن است در صورت ارتکاب هر اشتباهی ولو ساده از سوی کودک، او را تنبیه کنند و در مقابل، با کودک دیگر که اشتباهی مرتکب می‌شود، مسامحه کرده و او را ببخشند؛ این تبعیض بر شخصیت خاص فرزندان و روابط بین آن‌ها تأثیر می‌گذارد و کودک ممکن است از برادر خود که مورد توجه و مراقبت والدین است متنفر شود؛ بنابراین شما باید تا جایی که می‌توانید بین فرزندان خود عدالت را برقرار کنید.


منبع:.ts۳a.com
ترجمه: باشگاه خبرنگاران

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روانشناسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دارم دلبری مانند تو