احداث اولین دیتاسنتر بر روی کره ماه برای نگهداری داده‌های حساس بشر


احداث اولین دیتاسنتر بر روی کره ماه برای نگهداری داده‌های حساس بشر

یک استارتاپ فناوری قصد دارد دیتاسنترهایی را بر روی کره ماه ایجاد کند تا شرکت‌های فناوری بتوانند داده‌های حساس خود را بر روی این قمر نگهداری کنند.

یک استارتاپ فناوری قصد دارد دیتاسنترهایی را بر روی کره ماه ایجاد کند تا شرکت‌های فناوری بتوانند داده‌های حساس خود را بر روی این قمر نگهداری کنند.

استارت‌آپ Lonestar Data Holdings قصد دارد دیتاسنترهایی را بر روی سطح ماه احداث کرده تا داده‌های حساس انسان‌ها بر روی این کره و به دور از هرگونه آسیب نگهداری شود.

این شرکت بر این باور است که کره ماه مکان بسیار امن‌تری برای ذخیره اطلاعات مهم و حساس بوده و حتی از خزانه جهانی بذر Svalbard در کشور نروژ هم امن‌تر است.

محققان این شرکت معتقدند یکی از مزیت‌های کلیدی ذخیره‌سازی داده‌ها در ماه این است که یک سمت آن همیشه رو به زمین بوده و همین امر برقراری ارتباط در سطح بین‌المللی را نسبتاً ساده می‌کند.

شرکت Lonestar در حال ساخت نمونه‌های اولیه دیتاسنتر خود بوده و قصد دارد آن را در ایستگاه فضایی بین المللی راه اندازی و آزمایش کند. این شرکت قراردادی را با ناسا امضا کرده تا نمونه‌های اولیه این دیتاسنترها را به ماه ببرد.

در مرحله اول استارتاپ مذکور قصد دارد با قرار دادن یک دیتاسنتر بر روی خاک کره ماه نرم افزار و سخت افزار آن را مورد آزمایش قرار دهد. پس از آن دیتاسنتر دیگری با 16 ترابایت حافظه ذخیره‌سازی را به کره ماه ارسال خواهد شد.

البته موانع زیادی پیش روی این شرکت وجود داشته و برای مثال، فرود سفینه بدون آسیب رسیدن به دیتاسنتر بر روی ماه بسیار دشوار است. همچنین شرایط نامناسب جوی در سطح ماه وجود دارد و نوسانات شدید دما و تابش بی وقفه تشعشعات کیهانی شرایط ایده آلی را برای یک مرکز داده رقم نمی‌زند.

به همین دلیل است که Lonestar قصد دارد دیتاسنترهای بسیار مقاومی را طراحی کند. البته هنوز معلوم نیست در صورت خرابی این دیتاسنترها چه اتفاقی برای داده‌های ذخیره شده خواهد افتاد.

پس از تأسیس، این شرکت می‌تواند مأموریت‌های آتی خود را با زیرساخت‌های مهم انتقال داده، بخش مهمی از هر تلاشی برای تثبیت حضور ما در ماه، فراهم کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


همسر علی ضیا را می شناسید ؟! / حدس بزنید کیست ! + بیوگرافی و عکس عاشقانه!