اعتبار چهار هزار میلیارد تومانی ماحصل مصوبات سفر رئیس‌جمهور به سیستان و بلوچستان


اعتبار چهار هزار میلیارد تومانی ماحصل مصوبات سفر رئیس‌جمهور به سیستان و بلوچستان

زاهدان- ایرنا- معاون اجرایی رییس جمهور گفت: چهار هزار میلیارد تومان اعتبار از محل مصوبات سفر ریاست جمهور و از بخش منابع عمومی، اعتبارات دستگاه های اجرایی و منابع استانی در سال 1400 به سیستان و بلوچستان ابلاغ، تخصیص و پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا سید صولت مرتضوی شامگاه دوشنبه در نشست بررسی مصوبات سفر رییس جمهور به سیستان و بلوچستان اظهار داشت: ۱۲۷ مصوبه نتیجه‌ سفر رییس جمهور به این استان بود، که از این تعداد ۲۷ مصوبه انجام، ۷۸ مصوبه در حال اجرا است (سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ به اتمام می‌رسد) و ۲۲ مصوبه نیز درد ست پیگیری است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در جای جای سیستان و بلوچستان پروژه‌های مختلفی در دست اجرا است، ادامه داد: پروژه های راه و شهرسازی، پروژه های وزارت نیرو (سه نیروگاه ۴۲ مگاواتی و انتقال آب از دریا)، پروژه های جهادکشاورزی و سایر پروژه‌های مختلف در این استان باعث شده علاوه بر رونق این منطقه، بخش خصوصی نیز جهت سرمایه گذاری به این استان ورود کند.

معاون اجرایی رییس جمهور در خصوص وضعیت آب این منطقه، گفت: پیگیری های لازم توسط همکاران وزارت خارجه جهت انتقال آب هیرمند از سمت افغانستان در حال انجام است و علاوه بر این، موضوع انتقال آب از دو دشتغ یر ممنوعه (تهلاب و حرمک) در حال انجام است.

وی ادامه داد: بازچرخوانی فاضلاب جهت استفاده صنعتی و کشاورزی و انتقال آب از دریای عمان که با تعیین پیمانکار در مرحله اجرایی قرار می‌گیرد از دیگر برنامه‌های دولت در این استان است.

مرتضوی در بخش اشتغال، اظهار داشت: ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای احداث واحد های تولیدی و صنعتی در سطح سیستان و بلوچستان پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه یکی از پیش ران های اقتصاد و اشتغال موضوع مسکن است، گفت: جهت احداث ۱۲۰ هزار واحد مسکونی شهری و ۳۰ هزار واحد مسکونی روستایی منابع لازم از جمله تامین زمین انجام شده و سیستان و بلوچستان کی از استان های پیشتاز در این بخش است.

مرتضوی خاطر نشان کرد: صنعت و معدن، بازرگانی، مسکن و کشاورزی از جمله بخش های مهم در بخش اشتغال است که برنامه های لازم جهت بهره برداری از این حوزه ها انجام شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور