پنتاگون: 102 هزار نظامی در اروپا مستقر کردیم


پنتاگون: 102 هزار نظامی در اروپا مستقر کردیم

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا روز دوشنبه در سخنانی گفت که تعداد نظامیان آمریکایی در اروپا از 78 هزار نفر در پاییز به 102 هزار نفر در حال حاضر افزایش یافته است.

به گزارش فارس، «مارک میلی» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا روز دوشنبه در سخنانی گفت که تعداد نظامیان آمریکایی در اروپا از 78 هزار نفر در پاییز به 102 هزار نفر در حال حاضر رسیده است.

وی در ادامه سخنانش گفت: «توانایی اوکراین در دفاع از خود به طور مستقیم به حجم و نوع کمک‌هایی ارتباط دارد که دریافت می‌کند».

میلی اضافه کرد: «امکان تشدید اوضاع را زیر نظر داریم و توانستیم خطوط ارتباط مستقیم با همتایان روس خود ایجاد کنیم».

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا گفت: «رایزنی‌های تلفنی هفته گذشته با همتایان روس هدفمند و مهم بوده است».

این در حالی است که «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در تازه‌ترین اظهارات خود درباره بحران اوکراین گفت: حمله روسیه به اوکراین شکاف‌هایی را در توانایی‌های دفاعی ما نشان داد و این هشداری برای امنیت اتحادیه اروپاست.

بورل در ادامه تاکید کرد، ما باید هزینه‌های دفاعی خود را افزایش دهیم تا شکاف‌های ناشی از عدم سرمایه‌گذاری در قابلیت‌های دفاعی را پر کنیم.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به ارسال سلاح و تجهیزات نظامی به اوکراین اضافه کرد، کمک‌های نظامی کشورهایی اروپایی به اوکراین ذخایر نظامی این کشورها را کاهش داده است.

علیرغم هشدارهای مسکو، کشورهای غربی از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین مرتباً در حال ارسال سلاح و تجهیزات نظامی به این کشور هستند. روسیه اعلام کرده است که محموله‌های تسلیحاتی غرب در اوکراین را یک هدف مشروع تلقی خواهد کرد.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه روز یک شنبه اعلام کرد که یک محموله بزرگ تسلیحات و تجهیزات کشورهای غربی در شمال غرب اوکراین با موشک کالیبر هدف قرار گرفته و منهدم شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اینفوگرافیک/ نکات کلیدی زندگی موفق در جزء هفدهم قرآن