نگاه جهادی و عدالت فرهنگی در حوزه جنوب کرمان ریل گذاری شده است


نگاه جهادی و عدالت فرهنگی در حوزه جنوب کرمان ریل گذاری شده است

بهرام مسلمی مهنی گفت:

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، شامگاه امشب ۱ خرداد ماه آیین اختتامیه هفته قرآن و عترت جنوب کرمان در سالن مداحی پور جیرفت برگزار شد.

بهرام مسلمی مهنی در این آیین، ضمن تشکر از تلاش های عوامل اجرایی سومین هفته قرآن و عترت جنوب کرمان، گفت: جمع قرآنی امشب حاصل تلاش همکاران ما در ادارات هفت شهرستان و موسسات فرهنگی قرآن و عترت در سومین هفته قرآن و عترت جنوب کرمان است که نهایت تلاش و همکاری با این مجموعه داشته اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان خاطرنشان کرد: هیچگاه پیشرفت و توسعه اتفاق نمی افتاد مگر زیر ساخت های فرهنگی آن جامعه تامین شود و در واقع می توان گفت؛ عامل خوشبختی و بدبختی هر جامعه ای فرهنگ است.

وی با بیان این مطلب که ریل گذاری جدید اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان در عرصه فرهنگ و هنر منطقه، با توجه به سیاست دولت سیزدهم، تکیه بر فرهنگ عمومی است، تصریح کرد: راهبرد دولت صیانت، رضایت، حمایت و هدایت است و سعی دارد فعالیت ها را مردمی کند و اساس کار را به مردم بسپارد، فرهنگ و ارشاد تنها ناظر بر فعالیت ها باشد.

مسلمی مهنی نگاه این اداره کل را خودداری از تصدی‌گری در فعالیت های اجرایی است، اظهار کرد: همکاران ما تمام تلاش خود را برای تحقق عدالت فرهنگی در سطح هفت شهرستان به کار گرفته اند و اجرای جشنواره های مختلف قرآن و عترت به میزبانی این شهرستان ها گواهی بر این مدعا است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان تصریح کرد: ریل گذاری که در اجرای برنامه های قرآنی در سطح جنوب کرمان آغاز شده قطعا در حوزه های فرهنگی و هنری نیز آغاز می شود و اجرای این برنامه ها به انجمن ها و موسسات واگذار خواهد شد.

وی یادآور شد: یکی دیگر از رویکردهای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان، راه اندازی دبیرخانه براساس ظرفیت های موجود در هر هفت شهرستان است تا با تلاش و نظارت این دبیرخانه ها برنامه های فرهنگی و هنری اجرا شوند.

مسلمی مهنی با تاکید بر این که همگرایی و هم افزایی موسسات فرهنگی قرآن و عترت با یکدیگر باید بیشتر شود، ابراز کرد: برای توسعه فعالیت های قرآنی این مهم باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان در خاتمه عنوان کرد: همکاران ما تلاش دارند همگرایی و هم افزایی سایر نهادهای فرهنگی با این اداره کل را افزایش دهند تا نگاه جهادی و عدالت فرهنگی که در جنوب کرمان ریل گذاری شده، محقق شود.

پایان پیام/586

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج