امروز سقیفه‌های متعددی برای ربودن ولایت امام زمان(عج) شکل گرفته است!


امروز سقیفه‌های متعددی برای ربودن ولایت امام زمان(عج) شکل گرفته است!

حجت‌الاسلام شهبازیان با بیان اینکه امروز سقیفه‌های مختلفی شکل گرفته که می‌خواهند ولایت امام زمان(عج) را بربیاند، گفت: در چنین شرایطی منتظران باید به فرموده رهبری معظم، زمینه‌سازی عاقلانه برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی انجام دهند.

به گزارش خبرنگار گروه غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام «محمد شهبازیان» درباره وظایفی که منتظران به تناسب شرایط امروزی جامعه بر عهده دارند، اظهار کرد: در نظام حق و باطلی که خدا تبیین کرده و محوریت آن با اهل بیت(ع) و ابزار شناختش، عقل و عقلانیت دینی است و نیز در دوران غیبت که فتنه های سنگینی وجود دارد و شیطان تلاش می کند به هر شیوه ای مردم در لشکر حق قرار نگیرند، روایات راه حل هایی را به عنوان وظایف منتظران در عصر غیبت تصریح کرده اند.

این کارشناس مرکز تخصصی مهدویت تاکید کرد: یکی از دلایل تاکید مقام معظم رهبری بر جهاد تبیین، آن است که در این عصر غیبت که شیاطین انسی و جنّی با هم پیوند یافته و علیه ما در تحرک هستند، حرکتی عالمانه و عاقلانه شکل بگیرد و کمک حال هم باشیم.

وی با اشاره به برونداد تلاش های شیاطین، تصریح کرد: آسیب هایی که به اسم مطالعات اسلامی یا شرق پژوهی و در قالب شبهه مطرح می شود و بروز مدعیان دروغین از جمله نتایج این تلاش ها است؛ چنان که حتی در مسیر پیاده روی اربعین هم افرادی همچون احمد اسماعیل ها و منصور هاشمی ها تبلیغ می کنند و می خواهند با جعل برخی روایات و تقطیع و تحریف برخی دیگر از روایات، محبان امام مهدی(عج) را منحرف کنند نظیر کاری که یهود در زمان پیامبر(ص) انجام می داد!

حجت الاسلام شهبازیان افزود: داعیه های عجیب و غریب و تغییر در احکام شریعت، برون‌داد این تلاش ها است که در غالب بهائیت، وهابیت افراطی و داعش و امثال آنها بروز و ظهور می کند. لذا نیاز است ما به عنوان شیعه خود را موظف به معرفت امام زمان(عج) بدانیم و برای این شناخت و معرفت سیر مطالعاتی داشته باشیم.

این کارشناس مهدوی در ادامه بیان کرد: امروز سقیفه های مختلفی شکل گرفته که می خواهند ولایت امام زمان(عج) را بربیاند، آیا من شیعه آماده مرزبانی و دفاع از امام عصر(عج) هستم؟! باید با سیر مطالعاتی ابتدا بر معرفت خود بیفزاییم بعد بر معرفت اطرافیان و نهایتاً این آرمان را به دنیا منتقل کنیم، چنان که مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب فرمودند: زمینه سازی عاقلانه برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی تا درک ظهور خورشید عظمای ولایت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اساسی ترین کار امروز ما علم اندوزی و تفقه در دین و عمل به وظایف اجتماعی از این مسیر است، برای مثال معلم باید بداند چه وظیفه ای در قبال شاگردان دارد، همچنین است پدر و مادر تا سربازانی در شان امام عصر(عج) تربیت شوند در سایه چنین رویکردی مواسات، برادری و پیوند بین ما اتفاق می افتد و این، همان چیزی است که حضرت ولیعصر(عج) از ما می خواهند.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


امام جمعه ساری: باید فرزندان خود را برای جذب در حوزه‌های علمیه ترغیب کنیم