استقبال از فعالیت‌های کتابخوانی کانون «معراج السعاده» در نمایشگاه کتاب تهران


 استقبال از فعالیت‌های کتابخوانی کانون «معراج السعاده» در نمایشگاه کتاب تهران

کانون «معراج السعاده» روستای بزنج به عنوان تنها نماینده کتابخوانی و کارآفرینی فرهنگی ِاز استان خراسان شمالی در نمایشگاه کتاب تهران حضور فعال داشت.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد به نقل از ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما)، «هاجر قادری»، مدیر کانون فرهنگی هنری معراج السعاده روستای بزنج اسفراین که در رویداد ملی فهمای 1400 توانست به عنوان کانون برگزیده رواق کارآفرینی حایز عنوان شایسته تقدیر ویژه شود و در مراسم اختتامیه این رویداد که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مشهد مقدس برگزار شد، لوح و تندیس خود را دریافت کرده بود؛ به برنامه های فرهنگی این کانون در روزهای اخیر اشاره کرد و گفت: این فعالیت ها در سی و سومین دوره برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در معرض دید عموم قرار گرفت.

وی اضافه کرد: غرفه این کانون به عنوان تنها نماینده فعال در بخش ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و نیز کارآفرینی در این نمایشگاه فعالیت های فرهنگی و دستاوردهای کتابخوانی روستای بزنج از تاریخ 24 تا 26 اردیبهشت ماه جاری به نمایش گذاشته شد.

قادری در این باره از بازدید افراد برجسته و تأثیرگذار فرهنگی از این غرفه خبر داد و گفت: «مصطفی رحماندوست»، شاعر و نویسنده حوزه کودک و نوجوان از فعالیت های کتابخوانی این کانون روستایی و مشارکت اهالی روستا در این باره دیدن کرد و این فعالیت ها را قابل تحسین خواند.

وی همچنین از برگزاری نشست کتابخوانی و فعالیت های توسعه دهنده فرهنگ مطالعه در روستا ها با حضور «محمدعلی مرادیان»، مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه ریزی فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این غرفه خبر داد و گفت: طی آن دیگر غرفه داران فرهنگ کتابخوانی در روستاهای برگزیده دوستدار کتاب نیز در این نشست حضور داشتند و مشکلات خود را عنوان و پیشنهاداتی ارائه کردند.

قادری به بازدید سید عباس صالحی رییس دانشگاه مذاهب اسلامی و وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی از این غرفه نیز اشاره کرد.

مدیر کانون فرهنگی هنری معراج السعاده روستای دوستدار کتاب بزنج اسفراین همچین از برپایی غرفه کارآفرینی در نمایشگاه محصولات بانوان کارآفرین سراسر کشور در مشهد مقدس نیز خبر داد و گفت: بخشی از محصولات تولید شده بانوان روستا اعم از تولیدات صنایع دستی و نیز مواد خوراکی، به همت فعالان این کانون در این نمایشگاه تا 30 اردیبهشت ماه جاری در معرض دید عموم علاقمندان قرار گرفت.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج