تخصیص بودجه به مساجد برای مقابله با جرایم ناشی از نفرت در انگلیس


تخصیص بودجه به مساجد برای مقابله با جرایم ناشی از نفرت در انگلیس

مساجد و مدارس مذهبی مسلمانان به 24.5 میلیون پوند برای اقدامات امنیتی به منظور محافظت از مکان های عبادی و مدارس خود دسترسی پیدا می کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «thenationalnews»، مساجد و مدارس مذهبی مسلمانان به 24.5 میلیون پوند (30.57 میلیون دلار) برای اقدامات امنیتی برای محافظت از عبادتگاه ها و مدارس خود دسترسی پیدا می کنند.

طرح تامین مالی امنیتی حفاظتی مکان های عبادی ، بودجه ای را برای عبادتگاه ها و مراکز اجتماعی مذهبی مرتبط که در برابر جرائم ناشی از نفرت آسیب پذیر هستند، فراهم می کند.

آخرین آمار جرایم ناشی از تنفر برای سال های 2020 و 2021 نشان می دهد که 45 درصد از جرایم ثبت شده توسط پلیس در انگلیس و ولز علیه مسلمانان بوده است.

«دامیان هیندز»، وزیر امنیت انگلیس در این باره گفت: این یک حق اساسی است که بتوانیدبه مناسک دینی و ایمانی خود در جامعه عمل کنید.

وی افزود: طرح جدید بودجه هزینه‌های تدابیر امنیتی برای مکان‌های عبادت را برای جلوگیری از جرایم و حملات ناشی از تنفر به جوامع آسیب‌پذیر پوشش می‌دهد و خیابان‌های ما را ایمن‌تر می‌کند.

هیندز گفت: من هر مکان عبادتی را که در برابر جرایم ناشی از نفرت آسیب پذیر است تشویق می کنم که از طریق صندوق مکان های عبادی برای دریافت کمک مالی اقدام کند.

در سال جاری جوامع مذهبی مسلمان همچنین می‌توانند برای تامین مالی خدمات نگهبانی به منظور پرداخت هزینه کارکنانی که در ورودی محل عبادت خود حضوری مشهود دارند، درخواست کمک مالی کنند.این خدمات نگهبانی در اواخر سال در دسترس خواهد بود.

وزارت کشور گفت: در این سال مالی، مساجد و مراکز اجتماعی مذهبی مرتبط نیز می‌توانند برای برخی از خدمات نگهبانی درخواست دهند، جایی که احساس می‌کنند نگهبانان امنیت مکان آنها و کسانی را که در آنجا عبادت می‌کنند بهبود می‌بخشند.

ارائه خدمات نگهبانی فقط در عبادتگاه‌های مسلمانان در دسترس خواهد بود. جوامع مسلمان علاقه مند می توانند برای خدمات نگهبانی و اقدامات امنیتی فیزیکی مانند دوربین مداربسته درخواست دهند.

بر اساس گزارش های دریافت شده ،مکان های عبادی می توانند برای نصب حداکثر سه وسیاه امنیتی حفاظتی درخواست دهند.

وزارت کشور اعلام کرد که روند درخواست در این زمینه این هفته باز شده و تا جولای ادامه خواهد داشت.

در بیانیه منتشر شده در این زمینه آمده است: اگر در محل عبادت خود جنایات ناشی از نفرت را تجربه کرده اید یا اگر احساس می کنید که محل عبادت شما در برابر جرایم ناشی از نفرت آسیب پذیر است، باید از طرح بودجه مکان های عبادت استفاده کنید .

«ایمان عطا» ،مدیر «تل ماما» از این ابتکار استقبال کرده است.

وی در این باره گفت: حمایت دولت برای تضمین امنیت از طریق خدمات نگهبانی به گرمی مورد استقبال قرار گرفته و بسیار مورد نیاز است.

عطا همچنین گفت : «تل ماما» مرتبا خواستار حمایت بیشتر از مراکز اسلامی و مساجد راستای خدمات ملی نظارت بر جنایات نفرت علیه بوده است.

پایان پیام/7

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...