9 تن انواع مواد غذایی غیرقابل مصرف در مهاباد توقیع توقیف شد


9 تن انواع مواد غذایی غیرقابل مصرف در مهاباد توقیع توقیف شد

مهاباد - ایرنا - کارشناس مسوول بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت مهاباد گفت: امسال 9 تن انواع مواد غذایی غیرقابل مصرف و غیربهداشتی به ارزش 2 میلیارد ریال در این شهرستان کشف، ضبط و از چرخه مصرف انسانی خارج شده است.

سوران ارمی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پی اجرای طرح تشدید نظارت بر مراکز تهیه و توزیع و فروش مواد غذایی و اماکن عمومی توسط بازرسان بهداشت محیط از ابتدای سال تاکنون، ۹ تن انواع مواد غذایی و آشامیدنی غیر مجاز شامل ۶ تن روغن به ارزش یک میلیارد ریال و سه تن ماکارونی و انواع مواد غذایی به ارزش یک میلیارد ریال کشف و ضبط شده است.

وی ادامه داد: از این مقدار ۶ تن مواد غذایی غیر قابل مصرف با حضور نماینده مقام قضایی شهرستان در محل مناسب امحا شد و دفن سه تن مواد غذایی دیگر نیز به زودی و با کسب مجوز از مراجع قضایی انجام خواهد شد.

کارشناس مسوول بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت مهاباد اضافه کرد: این مقدار مواد غذایی به دلیل تقلبی بودن و فقدان مشخصات ۹ گانه و فاسد شدن به علت رعایت نکردن شرایط نگهداری توقیف شده بود و در صورت مصرف می‌توانست سلامت شهروندان را با خطر مواجه سازد.

ارمی یادآور شد: در طول اجرای طرح‌های مختلف تشدید نظارت بر مراکز تهیه و توزیع و فروش مواد غذایی، ۱۸ کارشناس و بازرس بهداشت محیط در قالب ۹ تیم بازرسی سیار با همکاری ادارات اصناف، صنعت و معدن و تجارت، تعزیرات حکومتی، شهرداری بر این مراکز در شبانه روز نظارت دارند.

وی از شهروندان و مسافران خواست در صورت مشاهده عرضه مواد غذایی غیربهداشتی، از طریق تلفن مستقیم واحد سلامت محیط کار شهرستان مهاباد یا سامانه تلفن رایگان ۱۹۰ اعلام کنند تا کارشناسان مربوطه در کوتاهترین زمان بررسی های لازم را انجام دهند.

به گزارش ایرنا، مهاباد با ۲۴۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع است، ۶ هزار و ۸۰۰ واحد صنفی و چهار هزار و ۶۳ مرکز تهیه و توزیع و فروش مواد غذایی در این شهرستان فعالیت دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403