نمایش تارا اتوماتیک در نمایشگاه خودروی تهران


نمایش تارا اتوماتیک در نمایشگاه خودروی تهران

هرچند نمایشگاه خودروی تهران امسال بیشتر شبیه به نمایشگاه‌های خودروی چین به نظر می‌رسید اما در بین انبوهی از خودروهای چینی، مدل‌هایی با نشان ایرانی هم دیده می‌شد که یکی از آن‌ها تارا اتوماتیک است. البته این خودروی چندان جدیدی نیست زیرا حدود یک سال پیش از سوی ایران‌خودرو رونمایی شد و حتی تاکنون تعداد … The post نمایش تارا اتوماتیک در نمایشگاه...

هرچند نمایشگاه خودروی تهران امسال بیشتر شبیه به نمایشگاه‌های خودروی چین به نظر می‌رسید اما در بین انبوهی از خودروهای چینی، مدل‌هایی با نشان ایرانی هم دیده می‌شد که یکی از آن‌ها تارا اتوماتیک است. البته این خودروی چندان جدیدی نیست زیرا حدود یک سال پیش از سوی ایران‌خودرو رونمایی شد و حتی تاکنون تعداد زیادی از آن به خریداران تحویل داده شده است ولی خب کل صنعت خودروسازی ما یعنی از سازندگان گرفته تا نمایشگاه‌ها با دنیا متفاوت است و در اینجا خودرویی که راهی خیابان‌ها شده را در نمایشگاه می‌بینیم!

نمایش تارا اتوماتیک در نمایشگاه خودروی تهران

درهرحال، تارا اتوماتیک یکی از محصولات قابل‌توجه ایران‌خودرو محسوب می‌شود زیرا نه‌تنها از دیگر ساخته‌های این شرکت بسیار مدرن‌تر است بلکه از تجهیزات مناسب و قوای محرکهٔ نسبتاً بروزی بهره می‌برد. تارا که در اصل نسخهٔ ایرانیزهٔ پژو ۳۰۱ محسوب می‌شود، به نسخهٔ ارتقاءیافتهٔ پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری TU5 مجهز شده که ایران‌خودرو آن را TU5 پلاس می‌نامد. این موتور در اصل نسخهٔ ایرانی از پیشرانهٔ EC5 پژو-سیتروئن محسوب می‌شود که به لطف زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها، تغییراتی در برنامهٔ پاشش سوخت و برخی اصلاحات دیگر، خروجی آن با کمی افزایش به ۱۱۳ اسب بخار قدرت و ۱۴۴ نیوتن متر گشتاور رسیده است.

نمایش تارا اتوماتیک در نمایشگاه خودروی تهران

نمایش تارا اتوماتیک در نمایشگاه خودروی تهران
نمایش تارا اتوماتیک در نمایشگاه خودروی تهران
نمایش تارا اتوماتیک در نمایشگاه خودروی تهران
نمایش تارا اتوماتیک در نمایشگاه خودروی تهران

نسخهٔ اتوماتیک تارا در پیشرانه با همتای دستی خود هیچ تفاوتی ندارد و ویژگی اصلی آن در قسمت انتقال قدرت است یعنی جایی که ایران‌خودرو مثل دنا پلاس توربو اتوماتیک و پژو ۲۰۷ MC یا دورنگ از گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک جدید استفاده کرده است. این گیربکس بسیار مدرن‌تر از نمونهٔ چهار سرعتهٔ اتوماتیک قدیمی است که قبلاً در محصولات ایران‌خودرو استفاده می‌شد و عملکرد بهتری دارد. به لطف این قوای محرکه، تارا اتوماتیک ظرف ۱۳ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و در هر صد کیلومتر به‌صورت ترکیبی ۷.۳ لیتر بنزین مصرف می‌کند.

نمایش تارا اتوماتیک در نمایشگاه خودروی تهران

تارا اتوماتیک اما علاوه بر برخورداری از گیربکس خودکار، از تجهیزات بیشتری هم نسبت به نسخهٔ دستی بهره می‌برد که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به ایربگ‌های جانبی (مجموعاً چهار ایربگ)، تودوزی چرمی، دوربین دید عقب، رینگ‌های ۱۶ اینچی آلومینیومی، تنظیم برقی صندلی‌های جلو، سنسور نور و باران، سیستم ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای و سانروف اشاره کرد. این موارد جدید که به تجهیزات قبلی تارا در نسخهٔ دستی مثل کروز کنترل، نمایشگر لمسی، سیستم پایش باد تایرها، سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل کشش، سیستم کمک به شروع حرکت در سربالایی‌ها و فرمان برقی اضافه شده‌اند، تارا اتوماتیک را به مجهزترین محصول ایران‌خودرو تبدیل کرده‌اند.

نمایش تارا اتوماتیک در نمایشگاه خودروی تهران

نمایش تارا اتوماتیک در نمایشگاه خودروی تهران
نمایش تارا اتوماتیک در نمایشگاه خودروی تهران
نمایش تارا اتوماتیک در نمایشگاه خودروی تهران
نمایش تارا اتوماتیک در نمایشگاه خودروی تهران

بااین‌حال، این پرچم‌دار ایران‌خودرو هرگز با قیمتی مناسب در اختیار خریداران قرار نخواهد گرفت زیرا قیمت کارخانه‌ای آن ۴۱۵ میلیون تومان اعلام شده درحالی‌که این رقم در بازار به حدود ۵۷۰ میلیون تومان رسیده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال ابجد امروز 4 اردیبهشت + فیلم