مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی:ساخت کشتارگاه صنعتی در سبزوار اولویت است


مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی:ساخت کشتارگاه صنعتی در سبزوار اولویت است

سبزوار- ایرنا- مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: ساخت کشتارگاه صنعتی در شهرستان سبزوار از مطالبات مهم مردم و از اولویتهای چندین ساله است که تاکنون به نتیجه نرسیده است.

جواد اعلمی روز سه شنبه در سفر به شهرستان سبزوار در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به منظور ساخت کشتارگاه صنعتی این شهرستان طی سالیان گذشته یک سرمایه گذار اقدام به ساخت این واحد صنعتی کرد که با تعلل زیادی مواجه شد.

وی ادامه داد: به علت پیگیری کار ساخت کشتارگاه صنعتی از سوی سرمایه گذار اولیه، زمینه جذب سرمایه گذار جدید طی سالیان گذشته فراهم نبوده است تا این که به منظور تسریع در ساخت کشتارگاه صنعتی سبزوار تصمیم به خلع ید سرمایه گذار اولیه گرفته شد که اعتراض وی را به همراه داشت با این حال این موضوع در مراجع قضایی در حال بررسی است که تکلیف مشخص شود.

شهرستان سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد یکی از قطب های تولیدکننده گوشت قرمز و طیور در خراسان رضوی است و این شهر علاوه بر تامین نیاز گوشت مصرفی شهرستان و استان، پاسخگوی برخی از نیازهای استان های همجوار نیز هست و حدود ۳۵درصد اشتغال موجود در این شهرستان مرتبط با بخش دامپروری است.

۳۶۰ واحد مرغداری گوشتی و مرغ تخم‌گذار، ۱۱ کارخانه خوراک دام و طیور و مراکز پرورش دام سبک و سنگین از عمده ترین واحدهای اشتغال‌زای بخش دامپروری این شهرستان است.

سبزوار دارای ۲۵۰ هزار رأس دام سبک، ۱۳ هزار رأس دام سنگین و سه هزار نفر شتر است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود همه آهنگ های ارسان ار