فاز نخست آبرسانی به 1751 روستای سیستان و بلوچستان 20 درصد پیشرفت فیزیکی دارد


فاز نخست آبرسانی به 1751 روستای سیستان و بلوچستان 20 درصد پیشرفت فیزیکی دارد

زاهدان- ایرنا- معاون محرومیت‌زدایی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه جنوب شرق کشور گفت: به همت  قرارگاه قدس و با همکاری آبفا و استانداری سیستان و بلوچستان آبرسانی به یک‌هزارو 751 روستا در هشت فاز در دستور کار قرار گرفته که هم‌اینک در فاز یک 20 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از روابط عمومی و تبلیغات قرارگاه منطقه‌ای قدس نزسا، سرهنگ علی اکبر جعفری در بازدید جانشین قرارگاه منطقه‌ای قدس از روستای خواجه مسک با بیان اینکه از امسال کار اجرایی شروع و تجهیز کارگاه‌ها انجام شد، اظهارداشت: یک‌هزار و ۷۵۱ روستا در سیستان و بلوچستان تنش آبی دارند بدنبال این وضعیت کم آبی برخی اوقات کودکان در هوتگ ها غرق می‌شوند و برخی از مردم نیز به وسیله ظروف و دبه و بطری آب مورد نیاز را جا بجا می‌کنند.

وی بیان کرد: طرح آبرسانی به روستاهای سیستان و بلوچستان در سه فاز برنامه‌ریزی شده است، یک‌هزار و ۵۵۱ کیلومتر مربع خط آب و شبکه انتقال و اصلاح خطوط و ایجاد مخازن پمپاژ داریم.

معاون محرومیت‌زدایی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه جنوب شرق کشور گفت: در مجموع طرح جامع و کاملی بوده که نزدیک به سه هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع وسعت اجرای آن است.

وی ادامه داد: قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) در سطح کلان و در استان قرارگاه قدس، استانداری و آبفا مسوولیت اجرای این طرح آبرسانی را بر عهده دارند و یکی از ۱۷ کارگاه تجهیز شده منزل آب است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(تصاویر) هشت حقیقت جالب در مورد اژد‌های کومودو