بازار عرضه کالاهای اساسی در فارس زیر ذره‌بین بازرسان


بازار عرضه کالاهای اساسی در فارس زیر ذره‌بین بازرسان

شیراز-ایرنا- رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان فارس با بیان اینکه بازار عرضه کالاها تحت رصد و پایش قرار دارد اعلام کرد:از ابتدای آغاز طرح رزمایش رصد بازار در روز شنبه 18 اردیبهشت ماه تاکنون تعداد 24هزار و 726 بازرسی انجام شد و تعداد 2800 پرونده تشکیل و به تعزیرات حکومتی مرکز استان ارجاع شده است.

حمید رضا ایزدی روز سه شنبه در حاشیه فرآیند بازرسی از سطح بازار شیراز اظهار کرد: نظم و آرامش در بازار گویای همراهی فعالان عرصه اقتصادی بویژه تولید کنندگان و مراکز صنفی در همراهی با دولت برای اجرای طرح مردمی سازی یارانه‌ها و توزیع عادلانه آن است.

رییس سازمان صمت فارس ادامه داد: رعایت حقوق مردم اولویت سازمان در اجرای طرح مردمی سازی یارانه ها و توزیع عادلانه آن در حوزه تولید و عرضه کالاست در این راستا همراهی خوب مردم و فعالان اقتصادی کمک شایانی کرده تا در بازار آرامش را شاهد باشیم.

وی گفت: حضور فعال بازرسان صمت و تشدید بازرسی ها که در قالب تیمهای تخصصی بازرسی در سطح کلیه شهرستانها با همکاری مشترک بازرسان اصناف، بسیج و تعزیرات حکومتی صورت گرفته است درراستای ایجاد فضای آرام و اطمینان بخش به مردم عزیزمان دربرخورد با متخلفان بوده است.

ایزدی یادآور شد: نظارت بر زنجیره تامین، توزیع و عرضه کالاهای اساسی به منظور حفظ آرامش و ثبات بازار است و هرگونه تخلفات گران‌فروشی، احتکار، عرضه خارج از شبکه، فروش اجباری، تقلب، صادر نشدن صورت‌حساب، کم‌فروشی و درج نشدن قیمت روی کالا، افزایش غیرقانونی قیمت، و ایجاد التهاب در بازار تحت رصد مستمر بازرسان قرار دارد که با سرعت و اولویت پیگیری و با جدیت با این موارد برخورد می‌شود.

به گفته وی ، همچنانکه در این بازرسی‌ها تعدادی پرونده تخلف گران فروشی و کم فروشی ، عدم درج قیمت و عدم ارایه و صدور فاکتور خرید تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس با اشاره به بیشتر شدن همراهی مردم در انعکاس گزارش تخلفات گفت: ظرفیت پاسخگویی کارشناسان در سامانه ۱۲۴ افزایش یافته و الگوی فعالیت در این سامانه نیز تغییر کرده، بطوریکه برقراری تماس با این سامانه آسان شده است.

ایزدی اضافه کرد: با ظرفیت‌سازی بیشتر در سامانه ۱۲۴ مردم نیز همراهی بیشتری در دادن گزارش‌های تخلف به سازمان صمت فارس داشته‌اند که برخی از برخوردهای بازرسان در روزهای گذشته در نتیجه دریافت گزارش‌های مردمی بوده است.

در این بازدید میدانی مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس ، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی ، رییس بسیج اقشار سپاه فجر فارس، رییس بسیج اصناف، بازرسان اتاق اصناف مرکز فارس، رییس اتحادیه نان و تعدادی از مسئولان نیز حضور داشتند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403