یک کارشناس سلامت: پیشگیری از افسردگی از فواید زایمان طبیعی است


یک کارشناس سلامت: پیشگیری از افسردگی از فواید زایمان طبیعی است

قزوین_ایرنا_ یک کارشناس سلامت و بهداشت باروری گفت: زایمان طبیعی دارای فواید قابل توجهی برای مادر و فرزند است که پیشگیری از افسردگی پس از زایمان یکی از فواید زایمان طبیعی برای مادر می باشد.

زهرا حیدری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سزارین یک عمل جراحی محسوب می شود و مانند سایر عمل های جراحی نیاز به بیهوشی دارد.

وی یادآورشد: خطر ابتلاء به خونریزی ، عفونت، احتمال نیاز به انتقال خون و خطرات ناشی از بیهوشی در مادران سزارین شده بیشتر از مادرانی است که زایمان طبیعی کرده اند.

حیدری فر همچنین گفت: فرآیند شیردهی مادرانی که زایمان طبیعی دارند سریعتر از مادران سزارینی است و این موضوع می تواند تاثیر مطلوبی در روحیه مادر بگذارد.

این کارشناس سلامت با اشاره به فواید زایمان طبیعی برای فرزند افزود: عبور از کانال زایمان برای نوزاد باعث خروج مایع موجود در ریه او می‌شود و به تنفس سریع‌تر و آسان‌تر نوزاد کمک می‌کند و احتمال خطراتی چون خفگی نوزاد را کاهش می‌دهد.

وی ادامه داد: آمار قابل توجهی از کودکان متولد شده از زایمان سزارین در معرض چاقی قرار می گیرند همچنین عمل سزارین درصد پایینی احتمال ناباروری بعدی و درصد بالایی احتمال چسبندگی‌های جفت در طول بارداری‌های بعدی را به همراه دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج