9 واحد صنفی قزوین پلمب و پلاکارد تخلف بر سردر آنها نصب شد


9 واحد صنفی قزوین پلمب و پلاکارد تخلف بر سردر آنها نصب شد

قزوین-ایرنا- مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قزوین گفت: پس از اجرای طرح اصلاح و مردمی سازی یارانه ها، 9 واحد صنفی در استان که در حوزه کالاهای اساسی و پرمصرف تکرار تخلف داشتند پلمب شده و پلاکارد تخلف بر سردرآنها نصب شد.

علیرضا حسن پور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس اختیارات جدید و وِیژه ای که به تعزیرات داده شده، امکان نصب پلاکارد بر سردر واحدهای متخلف که ظن قوی نسبت به تخلف آنها هست، قبل از صدور حکم وجود دارد.

این مسوول با بیان اینکه اختیارات تعزیرات حکومتی با موافقت سران قوا در راستای تشدید برخورد با تخلفات صنفی افزایش یافته است،افزود: در همین راستا مجازات جرایم تخلفاتی نظیر گران فروشی، احتکار کالا، عرضه خارج از شبکه و عدم درج قیمت نسبت به قبل پنج برابر رشد پیدا کرده که نقش مهمی در کاهش تخلفات صنفی به همراه خواهد داشت.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قزوین گفت: براساس اختیارات جدید همچنین واحدهایی که از اجرای حکم تعزیرات و پرداخت جرایم استنکاف کرده و سرباز بزنند، پلمب می شوند.

وی یادآور شد: از ابتدای سال جاری تاکنون به یک هزار و ۴۳۰ فقره تخلف صنفی در تعزیرات حکومتی قزوین رسیدگی شده که حدود یکهزار و ۲۰۰ پرونده از آن به بخش کالا و خدمات اختصاص داشته است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قزوین اظهار داشت: ۱۱۰ فقره از تخلفات یاد شده مربوط به حوزه آرد و نان و نانوایی ها بوده است.

این مسوول با اشاره به کشف چندین انبار بنکداری در قزوین که اقدام به احتکار کالاهای اساسی کرده بودند نیز گفت: به محض احزار تخلف، ضمن تشکیل پرونده، دستور داده شد تا کالاهای کشف شده به سرعت در بازار توزیع شوند.

مدیرک تعزیرات حکومتی استان قزوین با اشاره به تشدید نظارت بر بازار ویژه در بخش کالاهای اساسی از جمله آرد و نان، یادآور شد: پس از اصلاح و مردمی سازی یارانه ها، گشت های مشترک تعزیرات با دستگاه های نظارتی از سطح بازار افزایش یافته و در ساعات مختلف روز حتی به اقتضا در ساعات شب نیز انجام می شود.

وی با اشاره به تشکیل کارگروهی ویژه برای تشدید فعالیت های تعزیراتی همزمان با اجرای مردمی سازی یارانه ها،گفت: به استثنای یکی دو روز نخست اجرای این طرح که با هجمه برای خرید کالاهای اساسی روبرو بودیم که ناشی از جو روانی بر بازار بود، با نظارت قرارگاه امنیت غذایی و تزریق کالاهای اساسی از محل ذخایر مشکل خاصی در تامین و توزیع این کالاها در استان قزوین ایجاد نشد.

حسن پور اظهار داشت: گران فروشی، توزیع خارج از شبکه و احتکار کالا خط قرمز ماست و بدون تسامح و خارج از نوبت به این گونه تخلفات رسیدگی می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


یک خبر ناامیدکننده از آیفون17 پلاس!