نبود زیرساخت پایش تصویری حلقه مفقوده زنجیره نظارت پلیس کرمان است


نبود زیرساخت پایش تصویری حلقه مفقوده زنجیره نظارت پلیس کرمان است

کرمان - ایرنا - رییس پلیس راهور کرمان گفت: حلقه مفقوده ای که در این استان وجود دارد و تاکنون برای آن اقدام زیرساختی صورت نگرفته، نبود زیرساخت مناسب و کافی برای پایش تصویری است.

سرهنگ اسماعیل خوشوقت روز دوشنبه در حاشیه بازدید از شرکت های خودروسازی منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: استان کرمان علیرغم تمام صنعت و سرمایه ای که دارد در حوزه پایش تصویری نسبت به سایر استان ها عقب ماندگی های زیادی دارد.

وی اظهار داشت: انتظار می رود مرکز پایش تصویری اولویت نخست تمام شهرداران استان کرمان باشد زیرا زمانی سیستم هوشمند در تقاطع ها وجود داشته باشد دیگر نیازی به حضور پلیس راهور نیست و تخلف از طریق پیامک برای افراد ارسال خواهد شد.

رییس پلیس راهور استان کرمان تاکید کرد: اگر تجهیزات هوشمند و معابر نیز به تجهیزات هوشمند مجهز باشند ارتقای ایمنی ترافیک را پیش رو خواهیم داشت.

وی با اشاره به ارائه خدمات پلاک گذاری خودرو در استان کرمان گفت: با توجه به اینکه شرکت های خودروسازی منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم خدمات پلاک گذاری خودرو را از تهران دریافت می کنند در صورت موافقت راهور ناجا این خدمات در کرمان ارائه خواهد شد.

سرهنگ خوشوقت افزود: در سال های گذشته اراده ای برای ارائه خدمات شرکت های خودروساز در استان کرمان نبود که با ارائه این خدمات، می توان در زمینه عوارض خودرو درآمد زیادی برای شهرداری ها در راستای نوسازی و حوزه ترافیک داشته باشیم.

رییس راهور استان کرمان خاطرنشان کرد: طی سال های گذشته ظرفیت پلیس فقط در حوزه برخورد با تخلفات انتظام بخشی بود اما رویکرد پلیس در یک دهه گذشته تغییر کرده و بجز اقدامات سلبی در اقدامات ایجابی به سمت اقدامات فرهنگی می رود.

وی تاکید کرد: اثراتی که اقدامات فرهنگی در کاهش تخلفات می تواند داشته باشد بسیار بیشتر از یک برگ جریمه خواهد بود.

به گفته وی اگر طرح همیاران پلیس با همان جدیت و شدت اجرا می شد در ارتقای فرهنگ بسیار موثر ولقع می شد و نقش بیشتری در کاهش تصادف ها خواهد داشت.

رییس پلیس راهور استان کرمان در زمینه تصادف های داخلی بم نیز گفت: تصادفات این شهرستان به نسبت سال گذشته بسیار کاهش داشته و نسبت به ۲ ماه گذشته در تعداد مجروحین و جانباختگان وضعیت مناسبی دارد.

شورای ترافیک جایگاه تخصصی دارد

در ادامه فرماندار بم نیز گفت: شورای ترافیک شهر بم جایگاه تخصصی دارد و از کاربردی ترین جلسات این شهرستان به شمار می رود که از مشکلات ترافیکی گره گشایی می‌ کند.

هادی شهسوارپور بیان کرد: کمیته فنی که زیر مجموعه شورای ترافیک شکل گرفت با پیشنهادات و بررسی های فنی مربوط به حل مشکلات و معضل های چندین ساله ترافیکی شهرستان بم بسیار کمک کرده است.

وی ادامه داد: خودروسازها مشکلاتی که در چهار سال گذشته به دلیل وجود تحریم ها به آن‌ها وارد شده را پشت سرگذاشته و تقریبا شرایط ایده آلی را طی می‌کنند همچنین قرار است تولید خودرو به رقم قابل توجهی برسد.

به گفته وی پلاک گذاری و شماره گذاری خودرو هم عوایدی برای مجموعه پلیس و هم شهرداری ها خواهد داشت.

فرماندار بم تاکید کرد: پیش بینی می شود تولید خودرو در سال ۱۴۰۱ به ۱۵۰ هزار دستگاه خودرو برسد و در برنامه پنج ساله تا سال ۱۴۰۵ تولید خودرو به ۵۰۰ هزار دستگاه نیز خواهد رسید.

شهرستان بم در فاصله ۱۹۵ کیلومتری شرق مرکز استان کرمان قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403