دیدار فرمانده گردان‌های رزمی دفاع مقدس با فرمانده سپاه +فیلم


دیدار فرمانده گردان‌های رزمی دفاع مقدس با فرمانده سپاه +فیلم

مراسم تجلیل از فرماندهان گردان‌های رزمی دوران دفاع مقدس، با عنوان «قهرمانان خط‌شکن» امروز با حضور سرلشکر سلامی برگزار می‌شود.

دیدار فرمانده گردان‌های رزمی دفاع مقدس با فرمانده سپاه +فیلم

به گزارش ایران اکونومیست، سردار علی‌محمّد نائینی رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس سپاه اظهار کرد: اولین مراسم تجلیل از فرماندهان گردان‌های رزمی دوران دفاع مقدس که در برنامه‌های «یادها و نام‌ها» و تاریخ شفاهی این مرکز اهتمام ویژه‌ای داشتند، با عنوان «قهرمانان خط‌شکن» با حضور سرلشکر سلامی فرمانده کل سپاه امروز سوم خردادماه در باغ‌موزه دفاع مقدس برگزار و در سطح سپاه‌های استانی کشور به‌طور زنده پخش خواهد شد.

تیزر مراسم «قهرمانان خط‌شکن»

سردار نائینی با تاکید بر اینکه نقش اصلی در عملیات‌ها اعم از آفندی و پدافندی بر عهده گردان‌ها بود افزود: جزئیات حوادث و اتفاقات جنگ که تبیین آن‌ها بارها مورد تأکید مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) بوده است و تاریخ جنگ و دفاع مقدس را رقم می‌زندحماسه‌ها، مقاومت‌ها، ایثارها، شهادت‌ها و پیروزی‌هایی بوده که در گردان‌ها رخ‌ داده است.

وی افزود: 2 هزار فرمانده گردان در دوران دفاع مقدس شناسایی‌شده‌اند و از سال 1399 تاکنون تاریخ شفاهی 350 فرمانده گردان برگزار شده است و با توجه به وظیفه مهم مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس در تاریخ‌نگاری مستند و مستدل جنگ، به‌مرور ، تاریخ شفاهی تمامی فرمانده گردان‌ها جمع آوری و در سال‌های بعد از سایر فرمانده گردان‌ها نیز تجلیل می‌شود.

رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس سپاه با بیان اینکه مراسم «قهرمانان خط شکن» در سه بخش برگزار خواهد شد، عنوان کرد: در بخش اول، از 350 فرمانده گردان رزمی از 20 یگان زمان دفاع مقدس، که به این مراسم دعوت‌شده‌اند تجلیل به عمل خواهد آمد و در بخش دوم فرمانده گردان‌های رزمی، در رده فرماندهان میانی جنگ که مسئولیت اصلی جنگ را برعهده داشتند و بسیاری از این عزیزان به فیض شهادت رسیده‌اند که در این مراسم قرار است 20 خانواده فرماندهان شهید گردان‌های دوران دفاع مقدس تجلیل و تکریم شوند.

سردار نائینی معرفی آثار این مرکز پیرامون خرمشهر و عملیات بیت‌المقدس که تاکنون منتشر شده است را سومین بخش از مراسم «قهرمانان خط‌شکن» عنوان کرد.

رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس سپاه هدف اصلی برگزاری این مراسم را هزاران موضوع ناگفته در دوران دفاع مقدس دانست که در این میان روایت گردان‌ها و فرماندهان آن‌ها متفاوت و متمایز است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آخرین فرصت استفاده از یارانه جدید و مرحله دوم فجرانه کالابرگ در فروردین 1403