شرکت توسعه؛ فوبیای فدراسیون‌ها یا سدی مقابل بی قانونی در ورزش


شرکت توسعه؛ فوبیای فدراسیون‌ها یا سدی مقابل بی قانونی در ورزش

شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی بیشتر از ورزش قهرمانی و همگانی این روز‌ها خبرساز شده است.

حدود هشت ماه پیش بود که وزیر ورزش و جوانان در روز‌های ابتدایی کارش در این وزارتخانه عاصم یوسفی را به عنوان مدیر شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی منصوب کرد. در کارنامه یوسفی تهیه کنندگی، کارگردانی، بازیگری سینما و تلویزیون ثبت شده بود و این در حالی بود که شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی نقش مستقیم و غیر مستقیم در پیشرفت و توسعه و توزیع ورزش داشت و به نوعی محوری‌ترین ارگان برای ورزش همگانی و قهرمانی قلمداد می‌شد.

علیرضا عاصم یوسفی در این نقش با شعار مبارزه با تلف کردن بیت المال روی کار آمد و بار‌ها در نشست خبری به این شعار اشاره کرد. درگیری با فدراسیون چوگان و پلمپ این فدراسیون یکی از جدی‌ترین چالش‌های موجود بین شرکت توسعه و فدراسیون‌ها بود که در اواخر سال گذشته رخ داد و تا سال جاری هم ادامه داشت.

موضوع اتمام قرارداد فدراسیون چوگان بهانه‌ای بود تا شرکت توسعه برای استفاده از زمین ورزشگاه شهدا به تعطیلی چند روزه فدراسیون انجامید و کار به جایی رسید که رئیس فدراسیون حق حضور در دفتر کارش را نداشت.

نوزایی، رییس فدراسیون چوگان گفت: شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور باید نقش پشتیبان و حمایت کننده ورزش را داشته باشد و در راستای تخریب ورزش گام برندارد. حرکت غیرمتعارف و غیرقانونی از سوی شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی رخ می‌دهد. متاسفانه شاهد برخورد‌های نامناسبی از سوی شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی با رشته چوگان هستیم و این سوال مطرح است که به چه علت شرکت مربوطه تاکید دارد از مجموعه قصر فیروزه استفاده‌ای غیر از چوگان شود؟ چوگان ایران صرفا با فعالیت باشگاه‌های شهدا و نوروزآباد زنده است و جای دیگری برای فعالیت ندارد و اگر این دو مجموعه را از دست دهیم دیگر چوگانی وجود نخواهد داشت.

موضوع زمین‌های تنیس هم که همیشه از مشکلات اصلی فدراسیون تنیس بوده است و این معضل همچنان پا بر جا است و زمین‌های تنیس مجموعه انقلاب تنها مکانی است که تنیسور‌ها می‌توانند از آن استفاده کنند که البته خودشان معتقدند شرکت توسعه با آن‌ها راه نمی‌آید.

قضیه ورزشگاه آزادی تازه‌ترین اقدام عاصم یوسفی و شرکت توسعه تجهیز است که خبر برکناری احمد مددی مدیر این مجموعه از سوی عاصم یوسفی ماجرا را پیچیده‌تر کرد و بی درنگ وزیر حکم برگشت به کار مددی را صادر کرد و جایگزین او نتوانست روی صندلی مدیریت مجموعه آزادی بنشیند.

این اتفاق در حالی افتاد که برخی منابع آگاه از اختلاف نظر عاصم یوسفی با احمد مددی حکایت کردند و در ادامه مشخص شد فرد مورد نظر برای جایگزینی مددی ابتدا به عنوان مشاور معرفی شده است و پس از مقاومت مددی منجر به برکناری خودش شد، اما وزیر این برکناری را وتو کرد.

گفته می‌شود این ماجرا باز هم ادامه خواهد یافت و مددی احتمال می‌رود باز هم این صندلی را با حکم عاصم یوسفی از دست بدهد.

در دوران حضور عاصم یوسفی فدراسیون‌های ورزشی یکی پس از دیگری با شرکت توسعه و نگه داری اماکن ورزشی به مشکل خوردند و فدراسیون‌های ورزشی به بزرگترین بدهکار‌های شرکت توسعه و تجهیز تبدیل شدند. عاصم یوسفی معتقد است: برخی فدراسیون‌های ورزشی با استفاده از امکانات دولتی به دنبال درآمد زایی بودند و ما فقط جلوی این ماجرا را گرفتیم.

اگر چه در برخی موارد حق با شرکت توسعه بود، اما منابع آگاه معتقدند این تغییرات و برخورد‌های قهری بیشتر برای به راه آوردن فدراسیون‌ها در خط توسعه و شخص عاصم یوسفی است.

وزیر ورزش و جوانان در مورد استفاده از امکانات ورزشی برای عموم بار‌ها تاکید کرد، اما هنوز برخی از این مجموعه‌های ورزشی به صورت رایگان در اختیار مردم نیست و بخش خصوصی بالاترین سود را از این قرارداد‌ها می‌برد. به عنوان مثال مجموعه انقلاب و قیمت‌های گزاف آن نمونه‌ای از این موارد است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...