947 تُن کالای اساسی در میاندوآب توزیع شد


947 تُن کالای اساسی در میاندوآب توزیع شد

مهاباد - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب با بیان اینکه هیچ مشکلی در تامین کالاهای اساسی از جمله چهار قلم کالایی طرح توزیع عادلانه یارانه‌ها وجود ندارد، گفت: در راستای بهبود وضعیت بازار، 947 تُن از این اقلام در این شهرستان توزیع شده است.

علی دیانتی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به هدفمندسازی یارانه‌ها و حذف ارز ترجیحی اظهار کرد: به منظور جلوگیری از سوء استفاده افراد فرصت طلب از شرایط کنونی حاکم بر بازار و برقراری آرامش، نظارت و بازرسی‌ها بر واحدهای صنفی تامین کننده کالاهای اساسی در میاندوآب افزایش یافته است.

وی ادامه داد: کالاهای توزیعی در بازار شامل ۵۴۸ تُن برنج، ۶۸ تُن قند، ۱۸۸ تُن شکر، ۹۱ تن مرغ، ۲۴ تن گوشت قرمز، هشت تُن تخم‌مرغ و ۲۰ تُن روغن صنف بوده که به نرخ دولتی تهیه و توسط بازرسان جهاد کشاورزی از طریق واحدهای صنفی در سطح شهرستان توزیع شده است.

وی افزود: همچنین در این مدت، ۸۲ تن و ۲۴۰ کیلوگرم آرد یارانه ای شامل ۲ هزار و ۵۶ کیسه ۴۰ کیلویی، توسط بازرسان جهاد کشاورزی و کالای قاچاق این شهرستان کشف و پس از طی مراحل قانونی و انجام هماهنگی لازم با ارگان‌های مربوطه، در بین واحدهای نانوایی شهرستان توزیع شده است.

مدیر جهاد کشاورزی اضافه کرد: روزانه حدود ۲۲ تن گوشت مرغ در کشتارگاه این شهرستان استحصال و روانه بازار می شود و این در حالی است که نیاز روزانه شهرستان به گوشت مرغ، ۱۶ تن است.

وی همچنین با اشاره با اشاره به افزایش ۱۳۸ درصدی سطح زیر کشت گندم نسبت به سال گذشته در میاندوآب اظهار کرد: امسال ۳۵ هزار و ۶۵۱ هکتار از اراضی به زیر کشت گندم رفته است و پیش بینی می شود حدود ۱۰۰ هزار تن محصول گندم از اراضی شهرستان تولید شود و از اینرو هیچ مشکلی در تامین آرد نانوایی ها نخواهیم داشت.

دیانتی یادآور شد: همچنین ۲ سیلوی دولتی در آذربایجان‌غربی در حال حاضر گندم مازاد بر مصرف کشاورزان را خریداری می‌کنند که تاکنون بالغ بر ۵۰۰ تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان میاندوآب را خریداری کرده است.

وی با تاکید بر اینکه کمبود آرد نداریم و نان طبق روال قبل بدون افزایش قیمت در نانوایی‌هایی شهرستان عرضه می‌شود؛ گفت: با توجه به افزایش تقاضای خرید نان در چند روز اخیر، ۳۰ واحد نانوایی در مناطق پرجمعیت این شهرستان، در ۲ شیفت صبح و بعد از ظهر، فعالیت می‌کنند.

وی با درخواست از خودداری مردم در تجمع و ایجاد صف در مقابل نانوایی ها، افزود: قیمت نان افزایش نخواهد یافت و همشهریان می توانند در صورت مشاهده تخلف، شکایت‌های خود را جهت رسیدگی از طریق کارگروه آرد و نان، متشکل از مدیریت جهاد کشاورزی به شماره ۴۵۲۲۷۱۵۲ و اداره صنعت، معدن و تجارت به شماره ۱۲۴، اتحادیه نانوایی‌های و اداره آرد و غله ۴۵۲۲۳۷۵۶ اعلام کنند.

میاندوآب با ۲۷۷ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس