وزارت علوم برای تکمیل ساختمان دانشگاه کوثر 10 میلیارد ریال اختصاص داد


وزارت علوم برای تکمیل ساختمان دانشگاه کوثر 10 میلیارد ریال اختصاص داد

بجنورد- ایرنا- رییس دانشگاه کوثر بجنورد گفت: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری 10 میلیارد ریال برای تکمیل ساختمان تنها دانشگاه تک جنسیتی دخترانه شرق کشور اختصاص داد تا روند اجرایی این طرح دانشگاه شتاب گیرد.

محبوبه معین مقدسی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کلنگ ساخت ساختمان آموزشی ۱۹ مهر دانشگاه که از محل اعتبارات سفر رهبر معظم انقلاب به استان آغاز شده بود به دلایل مختلف عملیات ساخت آن در مراحلی متوقف شده بود و در سال جاری نیز در حال توقف بود که هم اینک با تلاش ها در مرحله تکمیل و آماده بهره برداری است.

وی افزود: ساختمان این مرکز آموزشی که تنها دانشگاه جنسیتی دخترانه شرق کشور است پس از ۱۰ سال آماده بهره‌برداری است، این دانشگاه تاکنون در فضاهای استیجاری و فضاهای آموزش و پرورش مستقر بوده و همیشه با مشکل کمبود فضا درگیر بوده است.

وی گفت: تلاش می کنیم تا این فضا تا مهر سال جاری مورد بهره برداری قرار گیرد هم اینک از دستگاه های مسوول و خدمات رسان می خواهیم که در این رابطه همکاری داشته باشند و هم اینک راه دسترسی یکی از مشکلات است.

معین مقدسی اظهار داشت: ساختمان آموزشی ۱۹ مهر دانشگاه به دلایل مختلف عملیات ساخت آن تاکنون طولانی شده است.

وی افزود: حدود ۶ هزار متر مربع در فازهای مختلف ساختمان های آموزشی ایجاد شده است که امیدوار هستیم بخش هایی از آن امسال افتتاح شود.

رییس دانشگاه کوثر بجنورد با بیان اینکه تاکنون ۲۸۰ میلیارد ریال از محل سفر رهبر معظم انقلاب و درآمد دانشگاه در این فضا هزینه شده است گفت: تکمیل این مرکز آموزش عالی تک جنسیتی نیز ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

وی افزود: دانشگاه کوثر در سند آمایش سرزمینی به عنوان یک مرکز آموزش عالی مستقل تعریف شده و این دانشگاه به عنوان یک دانشگاه تک جنسیتی در شمال شرق کشور پس از دانشگاه الزهرای تهران، دارای بیشترین دانشجوی دختر است و به عنوان یکی از شاخصه های توسعه آموزش عالی در استان در حال فعالیت است.

دانشگاه کوثر بجنورد در سال تحصیلی گذشته ۱۰ ساله شد و جشن ۱۰ سالگی را گرفت.

هم اینک دانشگاه کوثر بجنورد حدود سه هزار و ۵۰۰ دانشجوی دختر دارد که در ۲۲ رشته گرایش کارشناسی ارشد و کارشناسی تحصیل می کنند.

۲۸ هزار دانشجو دختر و پسر در ۳۳ مرکز شامل دانشگاه‌های دولتی، آزاد، غیر انتفاعی، پیام نور، فنی و حرفه ای، جامع علمی و کاربردی و فرهنگیان در خراسان شمالی تحصیل می کنند.

از مجموع زیر نظام های آموزش عالی این استان چهار دانشگاه دولتی، چهار واحد آزاد اسلامی، پنج مرکز فنی و حرفه ای، هفت مرکز علمی و کاربردی، سه مرکز وابسته به دستگاه های اجرایی، هشت واحد پیام نور و ۲ موسسه غیر انتفاعی هم اینک جذب دانشجو دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کنایه معاون رئیسی به ادعای یک رسانه عربی