طرح گاز رسانی به صحرای باغ لارستان آماده افتتاح است


طرح گاز رسانی به صحرای باغ لارستان آماده افتتاح است

لارستان- ایرنا- اجرای طرح گاز رسانی به بخش صحرای باغ لارستان فارس و 14 روستای تابعه آن که یکی از مصوبات سفر هیات دولت سیزدهم به استان فارس بود ، هم اینک آماده افتتاح شده و به زودی با حضور مسئولان و مقامات اجرایی در سطح ملی و استانی مورد بهره برداری مردم این منطقه قرار خواهد گرفت.

فرماندار ویژه لارستان روز سه شنبه در این زمینه به ایرنا گفت: این طرح مهم که یکی از پروژه های شاخص و در عین حال از نیازها و آرزوهای دیرینه مردم بخش صحرای باغ در منطقه لارستان بوده هم اینک به پیشرفت ۱۰۰ درصدی رسیده و اجرای شبکه داخلی آن هم پایان یافته است.

داریوش دهقان اظهار داشت: تاکنون و بر اساس آخرین برآوردها رقمی افزون بر هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای اجرای این طرح مهم گازرسانی هزینه شده است.

وی ادامه داد: با اجرای این طرح علاوه بر عمادشهرمرکز بخش صحرای باغ، ۱۴ روستای تابعه شامل، دیده بان، کردشیر، گاوبست، آبکوهی، تل کشی، کارگاه، باغ، کشکویه، ده میان، خلور، دشتی، زروان، حسین آباد و هرمود از مزایای آن بهره مند خواهند شد.

فرماندار لارستان یادآور شد: این طرح شامل ۳۱۷ کیلومتر شبکه گاز رسانی، ایجاد یک ایستگاه تنظیم فشار است.

دهقان بیان کرد: عملیات اجرایی طرح گاز رسانی به بخش صحرای باغ از سال ۹۶ آغاز شده بود که در سفر مهرماه ۱۴۰۰هیات دولت به استان فارس و بنا به ضرورت واهمیت آن در دستور ویژه برای تامین و تزریق اعتبار و شتاب بخشی مراحل اجرای آن قرار گرفته بود.

هم اینک از مجموع ۱۷۸ روستای شهرستان لارستان ۷۹ روستا بالای ۲۰ خانوار گازرسانی شده اند و یا در حال گازرسانی هستند و۹۹ روستا نیز مشمول اجرای عملیات گازرسانی نیستند.

بخش صحرای باغ که از جمعیتی حدود ۱۳ هزار نفر، ۱۲ روستا و هشت آبادی برخوردار بوده در ۹۵ کیلومتری شهر لار واقع شده است.

شهرستان لارستان به مرکزیت لار در فاصله ۳۸۰ کیلومتری جنوب شیراز واقع شده است.

رییس‌جمهور ۲۲ مهرماه سال ۱۴۰۰ به استان فارس سفر کرد و در پایان هفتمین سفر استانی خود اعلام کرد که در این سفر، یکصد مصوبه با حدود ۶ هزار میلیارد تومان اعتبار برای گره‌گشایی از مسایل استان فارس و شتاب بخشی به طرح‌های اولویت‌دار و پروژه‌های نیمه تمام این استان اختصاص یافت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا