تداوم آلودگی هوای استان همدان موجب تعطیلی مدارس در نوبت بعدازظهر شد


تداوم آلودگی هوای استان همدان موجب تعطیلی مدارس در نوبت بعدازظهر شد

همدان- ایرنا- محیط زیست همدان با صدور اطلاعیه ای گفت: با توجه به شرایط آلودگی هوا تمامی مدارس استان در تمامی مقاطع تحصیلی، در نوبت بعد از ظهر امروز /سه شنبه/ سوم خرداد تعطیل است.

به گزارش ایرنا در این اطلاعیه که روز سه شنبه در اختیار ایرنا قرار گرفت آمده است: پیرو اطلاعیه قبلی در خصوص مصوبات کارگروه شرایط اضطراری آلودگی هوای استان همدان، به اطلاع تمامی هم استانی های می رساند با توجه به شرایط آلودگی هوا تمامی مدارس استان در همه مقاطع تحصیلی در نوبت بعد از ظهر امروز سه شنبه سوم خرداد ماه تعطیل بوده و امتحانات به تاریخ دیگری موکول خواهد شد.

در این اطلاعیه تاکید شده که دانش آموزان پایه ششم از این مصوبه مستثنی هستند و در زمان امتحان باید در مدارس حضور داشته باشند.

به گفته معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان در حال حاضر شاخص کیفیت هوای این استان از نظر میزان آلودگی بیش حد مجاز و استاندارد است و در شرایط بحرانی و خطرناک قرار دارد و داده های ارائه شده از سوی ۶ ایستگاه پایش کیفیت هوا گویای این است که هوای همه شهرهای استان همدان در وضعیت خطرناک قرار دارد.

شاخص کیفیت هوا معیاری برای تعیین روزانه آلاینده های جوی و میزان ارتباط آن با سطوح سلامت افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک یا سبز، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط سالم یا زرد، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس یا نارنجی، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه یا قرمز، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم یا بنفش و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک یا ارغوانی تعیین شده است.

با توجه به آلودگی هوای استان همدان با تصمیم کارگروه اضطراری آلودگی هوای استان همدان امروز سوم خرداد مهدکودک و پیش دبستانی های استان تعطیل شد و ادارات با ۲ ساعت تاخیر فعالیت خود را آغاز کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403