وضعیت کیفی هوای استان همدان در شرایط خطرناک قرار گرفت


وضعیت کیفی هوای استان همدان در شرایط خطرناک قرار گرفت

همدان- ایرنا- معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: در حال حاضر شاخص کیفیت هوای این استان از نظر میزان آلودگی بیش حد مجاز و استاندارد است و در شرایط بحرانی و خطرناک قرار دارد.

سید عادل عربی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: داده های ارائه شده از سوی ۶ ایستگاه پایش کیفیت هوا گویای این است که هوای همه شهرهای استان همدان در وضعیت خطرناک قرار دارد.

وی با بیان اینکه این میزان آلودگی هوا بی سابقه است افزود: وضعیت کنونی هوا ناشی از شاخص پی ام ۱۰ است که طبق پیش بینی هواشناسی میزان آلودگی هوا تا ظهر افزایش و از بعداز ظهر گرد و غبار به تدریح کاهش می یابد.

معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان ادامه داد: همدان دارای ۶ ایستگاه پایش آلودگی هوا در شهرهای همدان، ملایر و تویسرکان، نهاوند، کبودرآهنگ و اسدآباد است.

عربی بیان کرد: شهرستان ملایر با ۲۱ روز و نهاوند با ۲۰ روز در رتبه نخست و دوم میزان آلودگی هوا قرار دارند و شهرستان همدان از نظر تعداد روزهای آلودگی هوا در رتبه سوم است.

وی ادامه داد: شهرستان همدان در ۲ ماه گذشته هفت روز ناسالم برای گروه های حساس، چهار روز ناسالم برای همه گروه ها ، یک روز بسیار ناسالم و ۲ روز خطرناک را تجربه کرده است.

معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون وضعیت کیفی هوای کبودرآهنگ هفت روز و اسدآباد یک روز آلوده گزارش شده است.

عربی افزود: شاخص کیفیت هوا معیاری برای تعیین روزانه آلاینده های جوی و میزان ارتباط آن با سطوح سلامت افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک یا سبز، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط سالم یا زرد، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس یا نارنجی، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه یا قرمز، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم یا بنفش و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک یا ارغوانی تعیین شده است.

به گزارش ایرنا با توجه به آلودگی هوای استان همدان با تصمیم کارگروه اضطراری آلودگی هوای استان همدان امروز سوم خرداد مهدکودک و پیش دبستانی های استان تعطیل شد و ادارات با ۲ ساعت تاخیر فعالیت خود را آغاز کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها