کیک با پنیر ماسکارپونه؛ 4 دستور پخت خوشمزه


کیک با پنیر ماسکارپونه؛ 4 دستور پخت خوشمزه

اگر از طعم پنیر ماسکارپونه لذت می‌برید، مسلما نمی‌توانید از کیک با پنیر ماسکارپونه بگذرید. در این مقاله، طرز تهیه چند نمونه از این کیک‌ها را آموزش داده‌ایم. 1. طرز تهیه کیک تمشک با پنیر ماسکارپونه زمان آماده‌سازی: 2 ساعت زمان پخت: 10 ذقیقه مواد لازم برای تهیه 24 عدد کیک کوچک 1 فنجان آرد […] نوشته کیک با پنیر ماسکارپونه؛ 4 دستور پخت خوشمزه...

اگر از طعم پنیر ماسکارپونه لذت می‌برید، مسلما نمی‌توانید از کیک با پنیر ماسکارپونه بگذرید. در این مقاله، طرز تهیه چند نمونه از این کیک‌ها را آموزش داده‌ایم.

۱. طرز تهیه کیک تمشک با پنیر ماسکارپونه

کیک با پنیر ماسکارپونه؛ 4 دستور پخت خوشمزه

زمان آماده‌سازی: ۲ ساعت
زمان پخت: ۱۰ ذقیقه

مواد لازم برای تهیه ۲۴ عدد کیک کوچک

۱ فنجان آرد ساده؛ ۲ قاشق شکر کاستر (شکر نانوایی که ذراتش کمی از ذرات شکر قنادی درشت‌ترند)؛ ۱۰۰ گرم کره بی‌نمک (سرد و خردشده)؛ ۱ عدد زرده تخم‌مرغ (اندکی زده‌شده)؛ نصف قاشق غذاخوری آب سرد؛ ۲۵۰ گرم تمشک؛ ۲۵۰ گرم پنیر ماسکارپونه؛ نصف قاشق غذاخوری اسانس وانیل.

طرز تهیه

مرحله اول

آرد، شکر و کره را درون مخلوط‌کن بریزید و آنها را با هم کاملا مخلوط کنید. همان‌طور که مخلوط‌کن روشن است، زرده تخم‌مرغ و آب را هم به آن اضافه کنید. مواد را آن‌قدر مخلوط کنید تا به شکل خمیر درآیند. سپس خمیر را روی سینی یا هر سطح دیگر که روی آن کمی آرد پاشیده‌اید قرار دهید. آرد باعث می‌شود خمیر به سینی نچسبد. بعد خمیر را آنقدر ورز دهید تا کاملا صاف و یکدست شود. سپس خمیر را به‌شکل دایره‌ای به ضخامت ۱۰ سانتی‌متر درآورید و داخل یک کاغذ روغنی بپیچید و آن را ۳۰ دقیقه در یخچال بگذارید.

مرحله دوم

فر را روشن کنید و روی دمای ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد بگذارید. با استفاده از وردنه خمیر آماده‌شده را تا ضخامت ۴ میلی‌متر باز کنید. سپس ۲۴ برش دایره‌ای با قطر ۵ سانتی‌متر از این خمیر جدا کنید. پس از این کار، خمیرهای دایره‌ای‌شکل را درون ماهیتابه نچسب گذاشته و با استفاده از چنگال روی ۲۴ خمیر را به‌آرامی ۲ بار سوراخ کنید. مراقب باشید چنگال از خمیر عبور نکند. خمیرها را ۱۵ دقیقه در یخچال بگذارید تا خود را بگیرند و کمی سفت شوند.

مرحله سوم

در این مرحله ۲۴ تکه خمیر را که پایه کیک هستند درون فر بگذارید و ۱۰ دقیقه بپزید تا رنگشان طلایی شود. بعد آنها را از فر درآورید و بگذارید کاملا خنک شوند.

مرحله چهارم

اکنون موقع درست‌کردن مواد روی کیک است. برای این کار پنیر ماسکارپونه، شکر و وانیل را درون کاسه‌ای کوچک بریزید و آنها را با هم کاملا مخلوط کنید. سپس روی کاسه را بپوشانید و آن را نیم ساعت در یخچال بگذارید.

مرحله پنجم

بعد از اینکه مخلوط ماسکارپونه خود را خوب گرفت، از این مخلوط روی تمام ۲۴ پایه کیک بریزید و روی آن را با تمشک (و اگر خواستید پودر قند) تزئین کنید.

این کیک خوش‌طعم است و در عین حال ساده و بی‌دردسر آماده می‌شود.

۲. طرز تهیه چیز کیک با پنیر ماسکارپونه

کیک با پنیر ماسکارپونه؛ 4 دستور پخت خوشمزه

زمان آماده‌سازی: ۵ ساعت
زمان پخت: ۴۰ ذقیقه
کالری موجود در هر تکه: ۹۸۷

مواد لازم برای ۸ تکه کیک

۱۲۰ گرم بادام (پوست‌کنده و برشته)؛ ۲۰۰ گرم بیسکویت ساقه‌طلایی؛ ۱۰۰ گرم کره (آب و سپس خنک‌شده)؛ ۵۰۰ گرم پنیر خامه‌ای (خرد و در دمای اتاق نگهداشته‌شده)؛ ۲۰۰ گرم (۱ فنجان) پنیر ماسکارپونه؛ ۲۰۰ گرم خامه فریشه؛ ۱۰۰ گرم (نصف ۱ فنجان) شکر کاستر؛ ۱ قاشق چای‌خوری اسانس وانیل؛ ۲۰۰ گرم شکلات سفید (ذوب و خنک‌شده)؛ ۳ عدد تخم مرغ (اندکی زده‌شده)؛ شاه‌توت تازه (مقداری برای سرو).

مواد لازم برای کمپوت شاه‌توت

۲۶۰ گرم (۲ فنجان) شاه‌توت؛ ۵۵ گرم (یک‌چهارم فنجان) شکر کاستر؛ ۲ قاشق غذاخوری آب.

طرز تهیه

مرحله اول

کف و کناره‌های یک تابه اسپرینگ‌فرم مربعی‌شکل (به‌ضلع ۲۳‌ سانتی‌متر) را کاملا چرب کنید و درونش کاغذ روغنی قرار دهید.

مرحله دوم

بادام‌ها را پوست بکنید و درون غذاساز بریزید و کاملا خرد کنید و به کاسه‌ای منتقل کنید. بیسکویت‌ها را آن‌قدر خرد کنید که کاملا نرم و صاف شوند. سپس کره را به بیسکویت اضافه کنید و مواد را خوب هم بزنید. بعد بادام‌ها را به آن اضافه کنید و مخلوط را دوباره هم بزنید. مواد آماده‌شده را درون تابه‌ای بریزید که از قبل آماده کرده‌اید و آن را کاملا فشرده کنید و در تابه را بگذارید و مواد را ۳۰ دقیقه در یخچال نگه دارید.

مرحله سوم

فر را روی ۱۴۰ یا ۱۶۰ درجه سانتی‌گراد بگذارید. پنیر خامه‌ای، پنیر ماسکارپونه، خامه فریشه، شکر و وانیل را درون غذاساز (که آن را از مواد قبلی شسته‌اید) بریزید و کاملا مخلوط کنید تا مخلوط نرم و یکدست به دست آید.

شکلات را به مواد بیفزایید و مجدد آن را هم بزنید. اکنون نوبت افزودن تخم‌مرغ‌هاست. بعد از اینکه مواد را به‌خوبی با هم مخلوط کردید، آن را درون تابه و روی مواد پایه کیک بریزید و روی طبقه میانی فر بگذارید تا ۴۰ دقیقه در فر بپزد.

بعد از گذشت این زمان، فر را خاموش کنید و در فر را نیمه‌باز بگذارید و صبر کنید کیک درون اجاق به‌مرور سرد شود. سپس کیک را ۴ ساعت یا شب تا صبح در یخچال بگذارید تا کاملا سرد شود.

مرحله چهارم

برای درست‌کردن کمپوت شاه‌توت، شاه‌توت‌ها را همراه با شکر و آب درون ماهیتابه‌ای بریزید و ۳ تا ۵ دقیقه بگذاریدش روی حرارت ملایم. مدام مواد را هم بزنید تا شکر کاملا حل شود. سپس کمپوت آماده‌شده را کنار بگذارد تا سرد شود.

مرحله پنجم

کمپوت شاه‌توت را روی چیزکیک سرد‌شده بریزید و سپس روی کمپوت را با شاه‌توت‌های تازه تزئین کنید. اکنون چیز‌کیک برای سرو آماده است.

۳. طرز تهیه کیک لایه‌ای لیمویی با پنیر ماسکارپونه

کیک با پنیر ماسکارپونه؛ 4 دستور پخت خوشمزه

زمان آماده‌سازی: ۲ ساعت
زمان پخت: ۳۵ ذقیقه
این مواد مناسب تهیه یک کیک ۱۲ تا ۱۴ تکه‌ای است
کالری موجود در هر تکه: ۶۱۸

مواد لازم برای کشک لیموترش

۱/۴ فنجان آب لیموترش؛ ۲ قاشق غذاخوری پوست لیموترش (رنده‌شده) ۶۹ گرم شکر؛ ۴ عدد زرده تخم‌مرغ؛ ۳ قاشق غذاخوری (۴۲ گرم) کره شور.

مواد لازم برای لایه‌های کیک لیموترش

۲٫۵ فنجان (۳۲۵ گرم) آرد چندمنظوره؛ ۱ و ۳/۴ قاشق غذاخوری بیکینگ‌پودر ؛ ۱/۴ قاشق غذاخوری جوش شیرین؛ نصف قاشق غذاخوری نمک؛ ۱۱۲ گرم کره بی‌نمک (در دمای اتاق)؛ ۱۲۰ میلی‌لیتر روغن سبزیجات؛ ۳۱۰ گرم شکر؛ نصف قاشق غذاخوری اسانس وانیل؛ ۴ عدد تخم‌مرغ بزرگ؛ ۳/۴ فنجان (۱۸۰ میلی‌لیتر) شیر؛ نصف فنجان (۱۲۰ میلی‌لیتر) آب لیموترش تازه؛ ۲ قاشق غذاخوری پوست لیموترش (رنده‌شده).

مواد لازم برای آماده‌سازی پنیر ماسکارپونه

۲٫۵ فنجان (۶۰۰ میلی‌لیتر) خامه غلیظ زده‌ و سپس سردشده؛ نصف فنجان (۱۷۳ گرم) شکر کاملا نرم و پودرشده؛ ۴۵۲ گرم پنیر ماسکارپونه سرد.

طرز تهیه

مرحله اول

برای درست‌کردن کشک لیموترش، تمام مواد مربوط به آن را با هم مخلوط کنید و درون دیگ دوبل (دیگ‌های دوتایی) بریزید. اگر دیگ دوبل ندارید، می‌توانید درون قابلمه‌ای بزرگ آب بریزید و بگذارید جوش بیاید، سپس مواد را درون قابلمه‌ای کوچک‌تر بریزید و آن را درون قابلمه بزرگ‌تر بگذارید.

حرارت زیر قابلمه را زیاد کنید و در همان حال مواد را کاملا هم بزنید. آن‌قدر مواد را حرارت دهید تا شروع به غلیظ‌شدن کنند. می‌توانید با پشت قاشق مواد را فشرده کنید. کشک لیمو‌ترش آماده شده است. آن را در یخچال بگذارید تا کاملا سرد شود.

مرحله دوم

برای درست‌کردن لایه‌های کیک، دمای فر را از روی ۱۷۶ درجه سانتی‌گراد قرار دهید. ۳ قالب ۲۰سانتی‌متری کیک را بردارید و کف و اطراف آنها را با روغن چرب کنید و کف آنها یک کاغذ روغنی قرار دهید. این کیک مستعد چسبیدن به تابه است و باید خیلی دقت کنید.

آرد، شکر، بیکینگ‌پودر و نمک را با هم مخلوط کنید. سپس شیر، روغن سبزیجات، اسانس وانیل و تخم‌مرغ‌ها را در ظرفی جداگانه مخلوط کنید. در پایان تمام مواد تر و خشک را با هم مخلوط کنید.

به مخلوط به‌تدریج آب اضافه کنید تا به خمیری یکدست برسید. خمیر را در ۳ قالب کیک تقسیم کنید و ۲۲ تا ۲۵ دقیقه در فر بگذارید تا بپزند.

بعد از اینکه کیک‌ها پختند، آنها را از فر بیرون بیاورید و بگذارید خنک شوند. برای اطمینان از آماده‌بودن کیک‌ها، یک خلال دندان را درون هر کیک فرو کنید. اگر از مواد کیک به آن نچسبید، یعنی کیک آماده است.

مرحله سوم

خامه غلیظ، شکر و اسانس وانیل را با هم مخلوط کنید و به این مواد پنیر ماسکارپونه را هم اضافه کنید و آن را دوباره هم بزنید. در پایان مخلوط را در یخچال بگذارید تا سرد شود.

اکنون موقع سوارکردن لایه‌های کیک است. هر لایه کیک را که درون بشقاب سرو کیک می‌گذارید، بخشی از کشک لیموترش را روی کیک بریزید. سپس روی آن را با کمی پنیر ماسکارپونه که آماده کرده بودید بپوشانید. بعد از آن لایه بعدی کیک را بگذارید و همین روند را تکرار کنید تا کیک تکمیل شود.

در پایان روی کیک و اطراف آن را با پنیر ماسکارپونه بپوشانید و با پوست رنده‌شده لیموترش تزئین کنید. کیک آماده‌شده را در یخچال بگذارید. این کیک ۲ تا ۴ روز تازه می‌ماند.

درست‌کردن این کیک با توت‌فرنگی

این نوع کیک را می‌توانید با توت‌فرنگی هم درست کنید. باید به‌جای کشک لیموترش، از کمپوت توت‌فرنگی استفاده کنید.

برای تهیه این کمپوت، ۲/۳ فنجان توت‌فرنگی و کمی آب در غذاساز بریزید و آن‌قدر همشان بزنید که کاملا پوره شوند. سپس شکر و نشاسته ذرت را با پوره توت‌فرنگی مخلوط کنید و مواد را روی حرارت متوسط اجاق بگذارید و بعد از اینکه جوش آمد، ۸ تا ۱۰ دقیقه آن را هم بزنید تا مواد کاملا غلیظ شود. سپس آن را در یخچال بگذارید که سرد شود.

۴. طرز تهیه چیز‌ کیک انار با پنیر ماسکارپونه

کیک با پنیر ماسکارپونه؛ 4 دستور پخت خوشمزه

مواد لازم

۲۵۰ گرم بیسکویت دایجستیو؛ ۱۰۰ گرم کره بی‌نمک (آب‌شده)؛ ۶۰۰ گرم پنیر خامه‌ای پرچرب؛ ۲۵۰ گرم پنیر ماسکارپونه؛ ۳۵۰ گرم پودر شکر (الک‌شده)؛ ۲۵۰ گرم دانه انار؛ ۴۰۰ گرم تمشک.

طرز تهیه

مرحله اول

کف تابه اسپرینگ‌فرم ۲۳سانتی‌متری را با کاغذ روغنی کاملا بپوشانید.

مرحله دوم

بیسکویت‌ها را کاملا خرد کنید و کره آب‌شده را به آن بیفزاید و مواد را کاملا مخلوط کنید. سپس مخلوط آماده‌شده را درون تابه بریزید و آن را کاملا صاف و یکدست پهن کنید و ۱ ساعت در یخچال قرار دهید.

مرحله سوم

پنیر خامه‌ای، پنیر ماسکارپونه و پودر شکر را با هم مخلوط کنید.

مرحله چهارم

در این مرحله تمشک‌ها را در ظرفی بریزید و با پنیرهای آماده‌شده به‌خوبی مخلوط کنید.

مرحله پنجم

تابه مواد کیک را از یخچال بیرون بیاورید و با پنیر و تمشک مخلوط کنید و به‌خوبی هم بزنید. سپس لایه‌لایه مواد کیک را درون ظرفی بریزید و بین لایه‌ها دانه انار قرار دهید. در پایان روی کیک و اطراف آن را با پنیر خامه‌ای بپوشانید. اکنون چیزکیک آماده‌شده را به ۸ ساعت در یخچال نگه دارید. اگر بعد از ۸ ساعت کیک هنوز خود را خوب نگرفته بود، می‌توانید آن را ۲۰ دقیقه در فریزر بگذارید.

کیک آماده است، فقط روی آن را با دانه‌های انار تزئین کنید.

کلام آخر

امیدواریم با درست‌کردن این کیک‌ها لحظات شادی را کنار خانواده و دوستان خود بگذرانید. اگر شما هم در این زمینه تجربه‌ای دارید، خوشحال می‌شویم آن را با ما در میان بگذارید.

section.chetor__product__boxsection.chetor__product__box .main__img.chetor__product__box-title.chetor__product__box-text.chetor__product__box-btn-wrappera.chetor__product__box-anchor-text.chetor__product__box-text p@media only screen and (max-width:380px).chetor__product__box-text.chetor__product__box-title.chetor__product__box-btn-wrapper}.chetor__product__box-badge.chetor__product__box-text .price del .chetor__product__box-text .price ins .chetor__product__box .image-holder .chetor__product__box-text p .ads-block .section-heading .bsac-container > div:empty .chetor__product__box>.row>.col-md-4

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کیک و شیرینی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کاردستی چرخه آب کلاس اول