ریزگردها به اردبیل رسید


ریزگردها به اردبیل رسید

اردبیل - ایرنا - مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان اردبیل با اشاره به وجود ریزگردها در اردبیل گفت: راه اندازی حداقل 2 ایستگاه اندازه گیری سنجش کیفیت هوا در اردبیل ضروری است.

حسن قاسم پور روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا، با اشاره به نفوذ ریزگردها و کاهش دید افقی در استان اردبیل اظهار کرد: بررسی‌ مشخصات ریزگردها نشان می‌دهد منشاء آن کشور عراق است.

وی با بیان اینکه از اسفندماه پارسال ریزگردها چندین بار دراستان اردبیل مانند استان‌های غربی و جنوبی کشور خودنمایی کرده است، گفت: شاخص کیفیت هوا از صفر تا ۵۰ پاک، از ۵۰ تا ۱۰۰ سالم، از صد تا ۱۵۰ ناسالم به گروه‌های حساس و از ۱۵۰ به بالا ناسالم برای همه گروه‌های سنی ارزیابی می‌شود.

مدیر کل سازمان حفاظت از محیط زیست استان اردبیل یادآورشد: شاخص کیفیت هوای شهر اردبیل هم اکنون با عدد ۷۱ در رتبه دوم شاخص‌ها بوده و سالم ارزیابی می‌شود.

قاسم‌پور همچنین در خصوص ایستگاه راه اندازی سنجش کیفیت هوا در اردبیل گفت: ایستگاه اندازه گیری سنجش کیفیت هوا در اردبیل مشکلات فنی داشت که با رفع این مشکل مشخصات و منشاء ریز گردهای اخیر درحال بروزسانی است و از ماه آتی با تجهیز و توسعه ایستگاه سنجش کیفیت هوا، آمار دقیقی از آلودگی‌ها با منشاء مختلف در شهر اردبیل اعلام خواهد شد.

مدیرکل محیط زیست استان اردبیل با اشاره به اینکه وجود هوای پاک موهبت الهی است و باید قدر این نعمت را دانست، ادامه داد: تداوم این روند و داشتن هوای پاک و عاری از هرگونه آلودگی نیازمند اراده ملی و مشارکت عمومی است.

وی با بیان اینکه داشتن هوای پاک و محیط زیست سالم حقوق عامه بوده و حق الناس است، گفت: همه آحاد مردم باید برای داشتن هوای پاک و محیط زیست سالم تلاش کنند چرا که فرزندان ما و نسل‌های بعدی درباره عملکرد ما در این حوزه قضاوت خواهند کرد.

ریزگردها به اردبیل رسید

راه‌اندازی ایستگاه اندازه‌گیری سنجش کیفیت هوا در اردبیل ضروری است

مدیرکل محیط زیست استان اردبیل یادآورشد: هم اکنون یک ایستگاه اندازه گیری سنجش کیفیت هوای محیط جنب موزه حیات وحش اردبیل واقع در خیابان دانشگاه فعال بوده و راه اندازی حداقل ۲ ایستگاه اندازه گیری سنجش کیفیت هوا در اردبیل ضروری است.

قاسم پور اضافه کرد: با اینکه اردبیل اغلب اوقات از لحاظ هوا شهر پاک محسوب می شود اما برای سنجش و آگاهی عموم از میزان گرد و غبار و آلودگی هوا در این شهر راه اندازی ایستگاه های جدید سنجش کیفیت هوا در اردبیل ضروری است.

وی خواستار اختصاص بودجه برای تهیه و نصب ایستگاه اندازه گیری سنجش کیفیت هوا در اردبیل شد و اظهار کرد: تابلوهای نمایشگر نصب شده این ایستگاه‌ها وضعیت هوا در حالت پاک، سالم، ناسالم برای گروه های حساس، ناسالم برای همه افراد و خطرناک را نشان می‌دهد.

مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان اردبیل با اشاره به اینکه در اکثر شهرهای بزرگ کشور مانند تهران، تبریز و ارومیه شهرداری‌ها نسبت به نصب ایستگاه های اندازه گیری سنجش کیفیت هوای محیط شهری اقدام کرده است، بیان کرد: انتظار می‌رود مسئولان به ویژه شهرداری اردبیل نیز برای نصب ایستگاه‌های اندازه گیری سنجش کیفیت هوا در نقاط مختلف شهر اقدام کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه محیط زیست

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی