واکنش چمران به گودبرداری قبل از صدور پروانه توسط شهرداری تهران


واکنش چمران به گودبرداری قبل از صدور پروانه توسط شهرداری تهران

رئیس شورای شهر تهران نسبت به گودبرداری قبل از تکمیل و صدور پروانه ساختمانی انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ حبیب کاشانی در جریان شصت‌و‌پنجمین جلسه شورای شهر تهران، ضمن اشاره به سوم خردادماه سالروز فتح خرمشهر اظهار کرد: یاد و خاطره همه شهدا و شهید جهان‌آرا را گرامی می‌داریم. همچنین یاد و خاطره شهید صیاد خدایی را که طی روزهای گذشته به فیض شهادت رسیدند را گرامی می‌داریم.

وی همچنین به حادثه ریزش ساختمان 10 طبقه متروپل آبادان اشاره کرد و گفت: از امام جمعه و استاندار تهران درخواست می‌شود هر چه زودتر نسبت به فرآیند درمانی مصدومان اقدامات لازم صورت بگیرد همچنین ما نیز از شهردار تهران می‌خواهیم که نسبت به کمک به مردم آبادان و مصدومان اقدامات لازم را انجام بدهد.

کاشانی با اشاره به اینکه در جلسه گذشته سوء برداشتی از دو مسئله صورت گرفته است، گفت: در جلسه گذشته درخصوص انتخاب قائم‌مقامان ذیحسابان شهرداری تهران صحبت‌هایی مطرح شد و با توجه به درخواست شهرداری تهران افراد جدیدی برای این موضوع در نظر گرفته شده بودند اما به هر حال و با توجه به نظر شورا این افراد رای نیاوردند و این به معنای این نیست که عملکرد آنها قابل قبول نبوده چرا که شورا در این شرایط این جابجایی را به صلاح ندانسته است.

عضو شورای شهر تهران گفت: طبق قانون جابجایی و انتصاب قائم‌مقامات ذیحسابی شهرداری تهران با درخواست شهرداری و موافقت شورا انجام می‌پذیرد و حواشی مطرح شده هیچ ارتباطی به عدم صلاحیت این افراد نداشته چرا که این افراد هم‌اکنون نیز با همین مسئولیت مشغول به کار هستند.

وی همچنین به موضوع افزایش 40 درصدی حقوق پرسنل شهرداری تهران اشاره کرد و گفت: این موضوع نه در حیطه اختیاری ماست و نه در حیطه اختیار شهرداری تهران است و قانونگذار این مسئله را تعیین می‌کند اما با توجه به اینکه بودجه شهرداری تهران در سال جاری بسته شده است و این افزایش پس از بسته شدن بودجه ابلاغ شده، به ناچار منابع این افزایش باید از محل دیگری تامین شود و شهرداری نیز اخیرا به صورت علی‌الحساب 40 درصد به حقوق پرسنل خود افزایش داده است که موضوع قابل تقدیر است.

به گزارش تسنیم، مهدی عباسی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران نیز با اشاره به شهادت صیاد خدایی گفت: این شهید بزرگوار مظلومانه در تهران به شهادت رسید و امیدواریم خون این شهید بزرگوار به ما کمک کند تا در عرصه خدمت‌رسانی به مردم تهران موفق باشیم.

وی همچنین به مسئله گودهای رها شده اشاره کرد و گفت: این موضوع کار بسیار پیچیده و سختی است و ان‌شاءالله این مسئله مورد توجه مدیریت شهری قرار بگیرد.

به گزارش تسنیم، مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران نیز با اشاره به اینکه یکی از مشکلات شهر تهران این است که اجازه گودبرداری قبل از تکمیل صدور پروانه داده می‌شود، گفت: این مسئله باید زمانی محقق شود که نقشه تایید شود چرا که احتمال دارد در زمان صدور پروانه به هر دلیلی یا نقشه تایید نشود و یا سرمایه‌گذاری منصرف شود و چنین گودهای سال‌های سال رها شود که از جمله این گودها می‌توان به گود برج میلاد اشاره کرد.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری تهران باید به سمتی برود که اجازه گودبرداری پس از صدور پروانه صورت بپذیرد، تاکید کرد: در این بخش شورا باید طرحی را ارائه کند که گودبرداری تا قبل از صدور پروانه عملیاتی نشود و پس از صدور پروانه اجازه گودبرداری داده شود.

چمران اضافه کرد: البته سال‌های قبل این مسئله به صورت دستورالعمل به شهرداری تهران ابلاغ شده بود اما هم‌‌اکنون مطمئن نیستم که این مسئله اجرا می‌شود یا خیر.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403