نهایی شدن آیین‌نامه قانون واردات خودرو تا 2 روز دیگر


نهایی شدن آیین‌نامه قانون واردات خودرو تا 2 روز دیگر

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: دولت مسئول واردات خودرو است و در قانون نیز تعداد و نوع خودرو‌های وارداتی برای دولت تعیین شده ضمن اینکه قرار است دولت آیین نامه آن را تا پایان هفته نهایی کند.

نهایی شدن آیین‌نامه قانون واردات خودرو تا 2 روز دیگر
آقای تالار پشتی افزود: پس از ابراز نارضایتی مقام معظم رهبری از کیفیت خودرو‌های داخلی و فرمایش ایشان مبنی بر اینکه ” خودروسازان از حمایت ما سوء استفاده نکنند“، شرایط برای واردات خودرو عوض شد.

وی گفت: در حال حاضر میدان اجرا در دست دولت است، دولت می‌گوید هم اکنون ۵۰۰ هزار خلاء وجود دارد و نمی‌شود به این سادگی آن را جبران کرد. البته واردات هم باید هدفمند باشد و این که هر تاجری، تعدادی وارد کند و بعد هم برود، خیلی به نفع کشور و مردم نیست.

تالارپشتی با بیان اینکه دولت در حال تنظیم آئین نامه است افزود: نظر ما این است که رضایت مردم، اصل است.

وی اضافه کرد: چندین سال است دو خودروساز بزرگ کشور حیاط خلوت دولت‌ها بودند و همه مباحث را به نوعی به مردم تحمیل می‌کردند ضمن اینکه قرارداد‌های خودروسازان معلوم نبود که چگونه است و همه چیز یک طرفه بود.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به اینکه واردات، بازار خودرو را رقابتی می‌کند، گفت: هم اکنون بخش خصوصی به خوبی به میدان آمده و امیدوایم دولت در این آیین نامه شرایطی را فراهم کند تا بازار خودرو بهتر از قبل شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود نوحه ضربت خوردن امام علی