کشورهای G7 خواستار قانون گذاری سریع ارزهای دیجیتال


مجمع سیاسی بین دولتی گروه هفت (G7) آخرین نهاد جهانی است که نیاز به مقررات ارز دیجیتال را برجسته کرده است. مقامات ارشد بخش مالی از هفت کشور از هیئت ثبات مالی (FSB) خواسته اند تا قوانین ارز دیجیتال را به سرعت ایجاد کند. اقتصاد آنلاین – حسین قطبی؛ بر اساس گزارش رویترز، وزیران و مدیران بانک مرکزی هفت کشور برتر صنعتی این تماس را در جریان نشست این...

اقتصاد آنلاین – حسین قطبی؛ بر اساس گزارش رویترز، وزیران و مدیران بانک مرکزی هفت کشور برتر صنعتی این تماس را در جریان نشست این هفته در آلمان برقرار کردند. این نگرانی با توجه به سقوط توکن‎های بلاکچین ترا که باعث آشفتگی در بازار شده، مطرح شده است. در پیش نویس بیانیه این نشست آمده است: "با توجه به آشفتگی‌های اخیر در بازار دارایی‌های رمزنگاری شده، G7 از FSB (هیئت ثبات مالی) می‌خواهد که توسعه سریع و اجرای مقررات منسجم و جامع را پیش ببرد".

G7 شامل آلمان، ژاپن، ایالات متحده، بریتانیا، کانادا، فرانسه و ایتالیا است. به طور جداگانه، چندین کشور از جمله ایالات متحده و فرانسه، هشدارهایی در مورد خطراتی که ارزهای دیجیتال ایجاد می‌کنند، اعلام کرده‌ که بر سقوط استیبل کوین Terra USD (UST) تاکید کرده‌اند.

کشورهای G7 خواستار قانون گذاری سریع ارزهای دیجیتال

در ایالات متحده، جنت یلن، وزیر خزانه داری، اظهار داشت که سقوط یک نقطه قوت برای اینکه چرا قوانینی برای صنعت رو به رشد سریع مورد نیاز است. طبق گزارش CoinMarketCap، از 8 می، زمانی که فروش UST شروع به دامن زدن به وحشت کرد، بازار ارزهای دیجیتال 302.1 میلیارد دلار از ارزش خود را از دست داده است.

FSB در حال حاضر روی یک چارچوب نظارتی کار می‌کند

FSB، یک سازمان بین المللی که نظارت و توصیه‌هایی برای سیستم مالی جهانی ارائه می‌دهد، بازار ارز دیجیتال را بررسی کرده است. در گزارشی در ماه فوریه، این نهاد هشدار داد که ارزهای دیجیتال، به ویژه استیبل کوین‌ها، می‌توانند به طور بالقوه ثبات مالی جهانی را از مسیر خارج کنند. این گزارش مقیاس، آسیب‌ پذیری‌های ساختاری و افزایش ارتباط با سیستم‌های مالی سنتی را به عنوان دلایل اصلی نگرانی‌های آنها در مورد دارایی‌های دیجیتال برجسته می‌کند. نهاد تأمین مالی BIS توصیه کرد که مقرراتی برای مهار این بخش وضع شود.

کشورهای G7 خواستار قانون گذاری سریع ارزهای دیجیتال

متن این گزارش دقیقاً به این صورت بیان شده است: "بازارهای دارایی‌های رمزنگاری شده به سرعت در حال تکامل هستند و به دلیل مقیاس، آسیب ‌پذیری‌های ساختاری و افزایش ارتباط متقابل با سیستم مالی سنتی، می‌توانند به نقطه‌ای برسند که تهدیدی برای ثبات مالی جهانی باشند".

در حالی که در مورد ارزهای دیجیتال احساس نگرانی می‌کند، G7 همچنین برای پذیرش ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) فشار آورده است. این هفت کشور سال گذشته به توافق مهمی در مورد چگونگی ساختار CBDC دست یافتند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 31 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق