نماد شرکت‌های استانی سهام عدالت چه زمانی بازگشایی می‌شود؟


نماد شرکت‌های استانی سهام عدالت چه زمانی بازگشایی می‌شود؟

دستیار رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت گفت: پیش شرط برگزاری مجامع شرکت‌های استانی سهام عدالت، اصلاح برخی بند‌های آیین‌نامه اجرایی آن است.

آقای پیمان حدادی گفت: اکنون نماد‌های شرکت‌های استانی متوقف است و شورای عالی بورس تصمیم گرفت تا زمانی که آیین نامه اجرایی سهام عدالت اصلاح نشود،این نماد‌ها متوقف بماند. البته اگر شورای عالی بورس این تصمیم را اتخاذ نمی‌کرد باز در اسفند ماه نماد این شرکت‌ها متوقف می‌شد، چرا که دوران تعلیق این نماد‌ها تمام می‌شد و به سبب این که دو سال مجمعی برگزار نکرده بودند مطابق با دستورالعمل افشای اطلاعات شرکت‌های نزد سازمان بورس، نماد‌ها متوقف می‌شد.

اما در رابطه با بازگشایی این نماد‌ها باید مجامع این نماد‌ها برگزار و اطلاعات آن‌ها منتشر و سپس این نماد‌ها بازگشایی شود. حال اینکه چه زمانی مجمع برگزار می‌شود، در حال بررسی است که راهی مناسب پیدا شود تا مجامع برگزار شود.

البته در این زمینه دو بحث مطرح است. یک بحث مجامع الکترونیکی و دیگری بحث اینکه این مجامع الکترونیک نباشند. در کل همه به دنبال بهترین راه هستند که حضور گسترده مردم در این مجامع صورت بگیرد، اما پیش شرط برگزاری مجامع این شرکت‌ها اصلاح برخی بند‌های آیین‌نامه اجرای است.

سهامداران چگونه می توانند در مجامع شرکت کنند؟

حدادی گفت: سهامداران این شرکت‌ها عمدتا مردمی هستند که روش غیرمستقیم را انتخاب کرده اند که پس از مشخص شدن زمان و شیوه برگزاری مجامع، می‌توانند در سامانه سجام ثبت نام کنند. این افراد زمانی که مجامع این شرکت‌ها برگزار می‌شود می‌توانند از طریق سامانه‌ای که در شرکت سپرده‌گذاری معرفی می‌شود، به صورت آنلاین در مجامع شرکت داشته باشند و اعمال نظر کنند.

لازم به ذکر است از پنج اسفند ماه سال گذشته نمادهای استانی سهام عدالت متوقف و بعد از آن نیز با اعلام شورای عالی بورس بازگشایی آن‌ها به تعیین و تکلیف وضعیت شان و ارائه برنامه مشروط شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سهام عدالت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها