رئیس بانک مرکزی اروپا: ارز دیجیتال بی‌ارزش است/ ضرورت قانون‌گذاری برای رمزارز‌ها


رئیس بانک مرکزی اروپا: ارز دیجیتال بی‌ارزش است/ ضرورت قانون‌گذاری برای رمزارز‌ها

رییس بانک مرکزی اروپا، کریستین لاگارد، بر این باور است که رمزارز‌ها هیچ ارزشی ندارند و باید به درستی قانون‌گذاری شوند.

رئیس بانک مرکزی اروپا: ارز دیجیتال بی‌ارزش است/ ضرورت قانون‌گذاری برای رمزارز‌ها

به گزارش بازارنیوز به نقل از بلومبرگ، کریستین لاگارد، رییس بانک مرکزی اروپا، گفت که ارزهای دیجیتال "بر پایه هیچ" هستند و باید به گونه‌ای تنظیم شوند که پس‌انداز مردم از ریسک دور بماند.

لاگارد به تلویزیون هلند گفت که نگران افرادی است که "درکی از خطرات ندارند. این افراد همه دارایی‌های خود را از دست خواهند داد و به شدت ناامید خواهند شد. به همین دلیل است که من معتقدم این حوزه باید قانون‌گذاری شود."

این اظهارنظرها در بحبوحه زمان متلاطم بازار ارزهای دیجیتال، با کاهش 50 درصدی بیت کوین و اتریوم نسبت به اوج سال گذشته منتشر شده است. در همین حال، این گروه دارایی با نظارت سخت‌گیرانه‌تری از سوی تنظیم‌کننده‌ها مواجه بوده که نگران خطراتی هستند که ممکن است برای سیستم مالی گسترده‌تر ایجاد کند.

لاگارد گفت که نسبت به ارزش رمزارز بدبین است و آن را با یورو دیجیتال بانک مرکزی اروپا مقایسه می کند - پروژه ای که ممکن است در چهار سال آینده به ثمر برسد.

وی اظهار کرد: "ارزیابی من این است که این بازار ارزشی ندارد، بر پایه هیچ است و هیچ دارایی بنیادی وجود ندارد که امنیت ایجاد کند."

لاگارد گفت: "روزی که ارز دیجیتال بانک مرکزی، هر گونه یوروی دیجیتالی را ارائه کنیم، من آن را تضمین خواهم کرد. بانک مرکزی پشت آن خواهد بود و فکر می‌کنم با رمزارزها بسیار تفاوت دارد."

سایر مقامات بانک مرکزی اروپا نیز پیش از این ابراز نگرانی کرده‌اند. یکی از اعضای هیات اجرایی، فابیو پانتا است که در ماه آوریل گفت دارایی‌های رمزارزی وضعیت مشابهی با بحران وام مسکن سال 2008 ایجاد می‌کند.

اقتصاد آنلاین/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


می دانستید مادر ترانه علیدوستی یک هنرمند معروف است؟ | شباهت جالب ترانه علیدوستی به مادر...