گردوغبار بی‌سابقه مدارس نوبت دوم اشنویه، سردشت و بوکان را هم تعطیل کرد


گردوغبار بی‌سابقه مدارس نوبت دوم اشنویه، سردشت و بوکان را هم تعطیل کرد

مهاباد - ایرنا - گردوغبار شدید و بی‌سابقه که در برخی مناطق آذربایجان غربی به حالت بحرانی و خطرناک رسیده، مدارس نوبت دوم شهرستان های اشنویه، سردشت و بوکان را نیز به تعطیلی کشاند.

رییس اداره آموزش و پرورش اشنویه روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بنا به تصمیم کارگروه آلودگی هوای این شهرستان و با توجه به وضعیت شدید گردوغبار موجود، همه مقاطع تحصیلی در نوبت بعد از ظهر این شهرستان تعطیل است.

رئوف برهانی با بیان اینکه مدارس نوبت صبح نیز به دلیل این شرایط تعطیل اعلام شده بود، افزود: زمان امتحانات روز سه شنبه با هماهنگی مدیر مدارس به دانش آموزان اعلام خواهد شد.

بنابه اعلام ادارات آموزش و پرورش سردشت و بوکان در جنوب استان مدارس این شهرستان های نیز به دلیل گردو غبار شدید در نوبت بعدازظهر امروز تعطیل اعلام شده است.

به گزارش ایرنا، با تشکیل توده هوای گردو غبار در خارج از کشور و ورود این توده هوا به سمت شهرهای آذربایجان غربی وضعیت شهرهای جنوبی استان از امروز در شرایط خطرناک قرار گرفته است.

مدیریت بحران فرمانداری سردشت با توجه به پدیده گرد و غبار و آلودگی هوا، همه ادارات، مدارس و مراکز آموزش عالی این شهرستان را در روز سه‌شنبه تعطیل اعلام کرده بود، میزان آلدیندگی هوا در سردشت به ۱۸ برابر حد مجاز و در وضعیت قرمز رسیده است.

مسوولان محیط زیست این شهرستان از شهروندان خصوصا بیماران خاص و قلبی و جانبازان شیمیایی، کودکان و سالمندان خواسته‌اند تا از تردد در سطح شهر تا عادی شدن شرایط جوی خودداری کنند.

مدارس شهرهای ارومیه ، اشنویه و بوکان نیز در نوبت صبح امروز تعطیل اعلام شده بود.

اداره حفاظت محیط زیست بوکان نیز میزان آلودگی هوا در این شهرستان را ۱۲ برابر حد مجاز و در حال بحرانی اعلام کرد.

آذربایجان غربی دارای ایستگاه‌های سنجش کیفیت هوا در شهرستان های خوی، سلماس، بوکان، سردشت و ارومیه است، ارومیه دارای چهار ایستگاه است که هر کدام سالانه نیازمند هزار میلیارد ریال اعتبار برای نگهداری هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دل بریدم از این جماعت به کنج خلوت نشسته ام احمد حسینی