همدلی و همراهی مردم مهمترین مولفه طرح عادلانه یارانه‌هاست


همدلی و همراهی مردم مهمترین مولفه طرح عادلانه یارانه‌هاست

شهرکرد -ایرنا- استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: همدلی و همراهی مردم برای اجرای کامل طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها مهمترین مولفه این طرح است و این همراهی باعث شکوفایی و پویایی اقتصاد کشور خواهد شد.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا، از روابط عمومی سپاه استان، غلامعلی حیدری روز سه‌شنبه صبحگاه مشترک نیروهای مسلح استان، با اشاره به تصمیم مسوولان کشور و مایه گذاشتن رییس جمهور مکتبی از آبروی خود برای اصلاحات اقتصادی و مردمی‌سازی یارانه‌ها، افزود: تا پیش از اجرای این طرح یک عده خاصی از یارانه‌ها بهره می‌بردند و هر روز سرمایه‌دار غنی‌تر و مستضعف فقیرتر می‌شد و دولت این ریسک بزرگ را در سال اول فعالیت خود انجام داد تا اقتصاد کشور نجات و به مردم خدمت کند.

وی به قاچاق کالاهای یارانه‌ای به کشورهای همسایه در سال‌های گذشته پیش از اجرای این طرح اشاره کرد و گفت: باید شکاف طبقاتی کم و زمینه برای تکمیل زیرساخت‌های کشور فراهم می‌شد که برای اجرای این طرح بزرگ اقتصادی به همدلی و انسجام نیاز است تا این گام بزرگ برداشته شود.

حیدری گفت: آتش تهیه دشمن و تمرکزش بر اقدامات دولت ،نشان می‌دهد که دولت سیزدهم گام درستی برای مردمی‌سازی یارانه‌ها برداشته است و برخی در داخل بیانیه به نفع دشمن می‌دهند تا از این نمد کلاهی برای خود بدوزند.

وی در ادامه ضمن تبریک سالروز آزادسازی خرمشهر با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری با این مضمون که خرمشهرها در پیش داریم، اظهار داشت: آزادی خرمشهر یک شبه اتفاق نیفتاد بلکه با مجاهدت حاصل شد.

حیدری شکل‌گیری جبهه مقاومت، وحدت و همدلی، تحمل سختی‌ها و تبیین را از پیام‌های عملیات بیت‌المقدس و فتح خرمشهر عنوان کرد و گفت: مردم بصیر استان در اتفاقات اخیر با صبر، متانت ، وفاداری به نظام، فرصت سوء استفاده دشمن از فضای غبارآلود را ندادند.

استاندار چهارمحال و بختیاری به وضعیت نابرابر امکانات و تجهیزات رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس و آزادسازی خرمشهر اشاره کرد و اظهار داشت: آن زمان در یک جنگ نابرابر قرار داشتیم و در برابر مردم ایران، یک ائتلاف بین‌المللی شکل گرفته بود و شاهد عملیات روانی پیچیده مقابل ملت ایران بودیم که بیش از ۵۰ کشور حمایت سیاسی، تبلیغاتی و تجهیزاتی از صدام داشتند و هرکاری می‌توانستند انجام دادند و کم نگذاشتند.

وی گفت: عملیات روانی دشمن برای تضعیف روحیه مردم انجام می‌شد و به جرم حمایت مردم از رزمندگان، شهرهای ما را موشک باران و بمباران می‌کردند و روش‌های غیرمتعارف استفاده می شد که در دنیا محکوم است.

استاندار چهارمحال و بختیاری، استفاده ناجوانمردانه رژیم بعث عراق از بمب‌های خوشه‌ای و شیمیایی در دوارن دفاع مقدس را یادآور شد و افزود: منافقین و نفوذی‌های داخلی نیز اقدام با انجام ترور کور بیش از ۱۷هزار نفر از مردم و مسوولان کشور را به شهادت رساندند.

وی گفت: آزادی خرمشهر نقطه عطفی در دوران دفاع مقدس بود، هرچند برخی افراد بی‌بصیرت به جای کمک به رزمندگان برای آزادسازی شهرها و روستاها و نقاط تصرف شده توسط دشمن بعثی، خائنانه بیانیه می‌دادند و آب به آسیاب دشمن می‌ریختند.

استاندار چهارمحال و بختیاری تلاش برای ایجاد شکاف بین مردم و مسوولان و نق‌زدن‌های افراد بی‌بصیرت را از مشکلات دوران فتح خرمشهر برشمرد و گفت: اینها در شرایطی بود که مردم بابصیرت ایران ایستادند و فرزندان و جگر گوشه‌های خود را برای کمک به نیروهای مسلح گسیل داشتند و با حضور یکپارچه مردم در صحنه، پیروزی و فتح را خداوند ارمغان داد.

حیدری، نبرد رزمندگان در عمق ۲۰ تا ۳۰ کیلومتری برای آزادسازی خرمشهر را یادآور شد و گفت: مراحل مختلف عملیات بیت‌المقدس با توکل رزمندگان به خداوند متعال انجام شد و هر سال این پیروزی بزرگ را گرامی می‌داریم.

وی گفت: پیروزی بزرگ فتح خرمشهر با مجاهدت، تلاش، وحدت و انسجام و برادری اتفاق افتاد و امروز در سالروز آزادی خرمشهر و سوم خرداد جمع شدیم تا یاد کنیم از آن روزهای بزرگ و گرامی بداریم.

مجاهدت رزمندگان چهارمحال و بختیاری در آزادسازی خرمشهر

همدلی و همراهی مردم مهمترین مولفه طرح عادلانه یارانه‌هاست

فرمانده سپاه قمر بنی‌هاشم(ع) چهارمحال و بختیاری نیز در این آیین با اشاره به روند اجرای عملیات بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر با رمز یاعلی ابن ابیطالب(ع)، اظهار داشت: کارشناسان نظامی شرق و غرب به نحوی ارتش رژیم بعث صدام را مسلح و تجهیز کرده بودند که آزادسازی خرمشهر غیرممکن بود.

سردار علی محمد اکبری افزود: خرمشهر با ۲۱ روز تلاش و مجاهدت رزمندگان انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری پیرامون این مساله که خرمشهرها در پیش است و فتح خرمشهر نمادی از پیروزی بزرگ و کار پیچیده است، گفت: امروز هم رزمندگان همیشه سرافراز نیروهای مسلح همچون دوران دفاع مقدس آمادگی دارند یک بار دیگر خرمشهرها را آزاد کنند.

اکبری با اشاره به نقش مردم استان چهارمحال و بختیاری در عملیات بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر، گفت: رزمندگان استان در قالب لشگر ۱۴ امام حسین علیه السلام، لشگر ۸نجف و لشگر ۲۵ کربلا حضور داشتند و شهید زال یوسف‌پور از فرماندهان گردان خط شکن و فاتحان خرمشهر بود که در نخستین ساعات آزادسازی وارد این شهر شد.

فرمانده سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم(ع) چهارمحال و بختیاری گفت: رزمندگان استان چهارمحال و بختیاری،۸۳ شهید گرانقدر در عملیات بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر تقدیم کردند.

به گزارش ایرنا،سوم خرداد ماه در تقویم مصادف با سالروز آزادسازی خرمشهر از اشغال سربازان رژیم بعث عراق است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...