علوفه یارانه دار در بین دامداران منطقه سیستان توزیع شد


علوفه یارانه دار در بین دامداران منطقه سیستان توزیع شد

زاهدان- ایرنا- معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان گفت: با توجه به خشکسالی‌های شکننده و کمبود علوفه برای دامداران، جهادکشاورزی امسال برای اولین بار در سطح وسیع اقدام به تهیه علوفه و توزیع بین فعالان این حوزه کرد.

غلامرضا سرگزی روز سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: خشکسالی های ممتد و عدم آورد رودخانه هیرمند و بدنبال آن نابودی مراتع سیستان پرورش دام را برای دامداران در این منطقه با مشکلات عدیده‌ای مواجه کرده است.
وی افزود: تاکنون ٢ هزار و ٣٠٠ تن کاه گندم، یک‌هزار و ٨٠٠ تن سیلوی ذرت بسته بندی شده و یک‌هزار تن بیده به منطقه حمل و این روند همچنان ادامه خواهد داشت.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان گفت: برای تامین علوفه مورد نیاز دامداران، علاوه‌بر کاه و ذرت سیلو شده، یونجه خشک نیز تهیه و در اختیار دامداران قرار خواهد گرفت.
وی افزود: از ابتدای سال گذشته تاکنون ٧٠ هزار تن انواع نهاده دامی یارانه دار شامل جو، ذرت، مخلوط جو و ذرت و کنسانتره بین دامداران شهرستان حوزه سیستان توزیع شده که نسبت به مدت مشابه بیش‌از ۲ برابر رشد داشته است.
سرگزی خاطر نشان کرد: به منظور کمک به دامداران برای مقابله با خشکسالی و تأمین علوفه برای اولین بار مجوز واردات کاه از افغانستان به منطقه سیستان نیز صادر شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


موضع جدید عربستان در رابطه با توقف تجاوز اسرائیل