طرح آبرسانی به 47 روستای منزلاب زاهدان تا پاییز امسال تکمیل می‌شود


طرح آبرسانی به 47 روستای منزلاب زاهدان تا پاییز امسال تکمیل می‌شود

زاهدان- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: 47 روستای بخش مرکزی شهرستان زاهدان تا پایان پاییز امسال در ادامه اجرای پروژه‌های آبرسانی به روستاهای محروم استان در قالب طرح جهاد آبرسانی وزارت نیرو به شبکه آب آشامیدنی متصل می‌شوند.

علیرضا قاسمی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: در راستای اجرای طرح آبرسانی به مجتمع ۴۷ روستایی منزلاب، تا پایان سال ۱۴۰۰ حدود ۱۰۰ کیلومتر خطوط انتقال و شبکه توزیع اجرا شده است.

وی افزود: در ادامه تکمیل این پروژه در قالب۲ فاز باقی‌مانده و به منظور تأمین آب آشامیدنی جمعیتی بیش‌از ۱۵ هزار و ۲۵۰ نفر در افق طرح، ساخت ۱۰ باب ایستگاه پمپاژ، ۱۸ باب مخزن ذخیره به حجم چهار هزار و ۲۵۰ متر مکعب، اجرای ۱۰۰ کیلومتر شبکه توزیع و خطوط انتقال و حفر یک حلقه چاه صورت می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: طبق توافقی که با نیروی زمینی سپاه قدس به عنوان مجری طرح صورت گرفته است، مقرر شد این پروژه در یک بازه زمانی هفت ماهه تکمیل شود و به بهره‌برداری برسد.

طرح جهاد آبرسانی وزارت نیرو که به همت دولت سیزدهم تشکیل شد، در قالب طرح‌های محرومیت‌زدایی، ملی و مجمع خیرین، آبرسانی و رفع تنش آبی ۲ هزار و ۸۸۳ روستای سیستان و بلوچستان در ۲۶ شهرستان این استان طی بازه زمانی ۳۰ ماهه هدف‌گذاری شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا