84 اتاق بهداشت در 84 واحد آموزشی قزوین افتتاح شد


84 اتاق بهداشت در 84 واحد آموزشی قزوین افتتاح شد

قزوین- ایرنا- همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر 84 اتاق بهداشت در 84 واحد آموزشی استان قزوین با حضور جمعی از مسوولان در قزوین افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین روز سه‌شنبه در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و نام شهدای هشت سال دفاع مقدس گفت:عملیات غرورآفرین فتح خرمشهر که به نام حماسه سوم خرداد در تاریخ دفاع مقدس ثبت شده هیچ گاه از اذهان ملت شریف ایران پاک نخواهد شد و این روز مایه افتخار ایران اسلامی است.

نقی سیاهکالی مرادی افزود: شهدا، قهرمانان ملی و افتخارات تمام نشدنی ما هستند که بزرگداشت این عزیزان یک وظیفه مهم برای همه دلسوزان عرصه تعلیم و تربیت است.

وی اظهار داشت: قزوین در طول دوران دفاع مقدس جزو استان هایی بود که ۵۸ معلم و ۲۵۶ دانش‌آموز شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است‌.

سیاهکالی مرادی با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش در همه‌ی زمینه‌ها آماده همکاری با دانشگاه علوم پزشکی است خواهان همراهی و همکاری دانشگاه در زمینه بهینه سازی مدارس برای تجهیز زیرساخت‌ها و امکانات مناسب بهداشتی شد.

این مسوول با اشاره به افتتاح اتاق بهداشت در مدارس افزود: برای راه اندازی این اتاق‌ها سه میلیارد ریال هزینه شده و برای اجرای این طرح در تمام مدارس به طور میانگین سه تا چهار میلیون تومان هزینه مورد نیاز است.

وی تصریح کرد: پوسیدگی دندان شایع‌ترین بیماری مزمن دوران کودکی و نوجوانی است که به طور متوسطه هر کودک ۶ ساله در بدو ورود به مدرسه دارای پنج دندان شیری پوسیده است و از سن ۶ تا ۱۲ سالگی نیز میزان پوسیدگی دندان‌های دائمی روند افزایشی دارد.

سیاهکالی مرادی تصریح کرد: سلامت دهان و دندان بخش مهمی از بهداشت عمومی است که در کیفیت زندگی افراد نقش مهمی دارد و بهترین زمان کنترل بیماری‌های دهان و دندان سنین کودکی می باشد.

استان قزوین دارای ۲۵۳ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...