حفظ سلامت جسمی ارتباط تنگاتنگی با سلامت روانی دانش آموزان دارد


حفظ سلامت جسمی ارتباط تنگاتنگی با سلامت روانی دانش آموزان دارد

قزوین- ایرنا- مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش به سند تحویل بنیادین در این وزارتخانه اشاره کرد و گفت: حفظ سلامت جسمانی ارتباط تنگاتنگ با سلامت روانی دانش‌آموزان دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اعظم گودرزی روز سه‌شنبه در مراسم افتتاح خانه بهداشت در مدارس قزوین ، گفت: ساحت زیستی و بدنی نقش بسزایی در آموزش سلامت جسمانی، اجتماعی و معنوی دانش آموزان دارد.

وی به راه اندازی اتاق بهداشت در مدارس استان قزوین اشاره و یادآورشد: اتاق بهداشت در مدارس به منظور ارائه خدمات بهداشتی، معاینات غربالگری و خدمات کمک‌های اولیه به دانش آموزان راه‌اندازی شده است.

گودرزی تصریح کرد: مراقبین سلامت بازوان قدرتمند سلامت در مدارس هستند و نقش آگاهی دادن به والدین و دانش‌آموزان در مقابله با بیماری‌ها را برعهده دارند.

وی تاکید کرد: سلامت دهان و دندان بخشی از بهداشت عمومی است که در کیفیت زندگی افراد نقش مهمی دارد و بهترین زمان کنترل بیماری‌های دهان و دندان سنین کودکی است.

مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه شاخص بهداشت دهان و دندان در دانش آموزان ۷ تا ۱۲ سال ۱/۸۴ است، افزود: با توجه به اینکه میزان رعایت بهداشت دهان و دندان در استان قزوین نسبت به استانداردهای کشوری کمی فاصله دارد، لازم و ضروری است که عدد شاخص به زیر ۱ برسد هرچند به‌طور نسبی هر دانش آموز دارای ۲ دندان پوسیده است.

وی اضافه کرد: آموزش مهمترین رسالت و مأموریت دفتر سلامت در وزارت آموزش و پرورش است اما در راستای افزایش سطح بهداشت دهان و دندان دانش آموزان، با همکاری وزارت بهداشت و سلامت در بحث‌هایی چون آموزش، پیشگیری و درمان نیز فعال هستیم.

گودرزی افزود: در بحث‌های آموزشی، عمده فعالیت ها در کانال‌های آموزشی است و تمامی مربیان بهداشت دوره‌های آموزشی ضمن خدمت می‌بینند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین طرح وارنیش تراپی نیز از دیگر برنامه‌هایی است که برای ارتقای بهداشت دهان و دندان دانش آموزان در حال اجراست و کلیه دانش آموزان دوره ابتدایی از این طرح بهره‌مند هستند

این مسوول یادآور شد: پیش از شیوع ویروس کرونا ۸۵ درصد دانش آموزان ابتدایی با رضایت اولیا تحت پوشش وارنیش تراپی بودند اما با شیوع این ویروس منحوس، این طرح در پایگاه‌های سلامت انجام می‌شد که متاسفانه ریزش پیدا کرد.

وی اضافه کرد: در سال جدید امیدواریم این طرح در مدارس آغاز شود چرا که وارنیش تراپی تأثیر به سزایی در کاهش بیماری‌های بهداشت دهان و دندان دارد و قزوین دومین استان مجهز به پایگاه سلامت دهان و دندان دانش آموزان است.

به گفته وی اولین پایگاه سلامت دهان و دندان سال ۱۳۸۳ در منطقه ۱۴ تهران راه اندازی شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!