همایش خانواده های دوستدار جمعیت درمنطقه 4 تهران/همایش خانواده های دوستدار جمعیت درمنطقه 4 تهران


همایش خانواده های دوستدار جمعیت درمنطقه 4 تهران/همایش خانواده های دوستدار جمعیت درمنطقه 4 تهران

خادمیاران کانون خدمت رضوی منطقه 9 تهران در ادامه کمک های مومنانه خود،نیازمندان منطقه را میهمان سفره مهر رضوی کردند.

خبرگزاری شبستان،گروه قرآن و معارف، طی حکمی از سوی علیرضا جانه دبیر کانون‌های خدمت رضوی استان تهران، حسن خیرآبادی به عنوان سرپرست کانون‌های خدمت رضوی شهر پرند معرفی و همزمان دفتر کانون خدمت رضوی شهر پرند افتتاح شد.

این حکم در راستای گسترش خدمت رضوی و استفاده از همه ظرفیت‌ها و توانمندی‌های خادمیاران و کمک به نیازمندان و ایجاد همکاری و هماهنگی بین خادمیاران و کانون‌های خدمت رضوی، مسوولین و دستگاه‌های مختلف ابلاغ شده است.

قابل ذکر است، کانون خدمت رضوی شهر پرند با پیگیری‌های امام جمعه پرند مستقل شد و در ایام ماه مبارک رمضان هئیت خدام‌الرضا شهر پرند افتتاح و حدود ۲۰ هزار پرس غذای متبرک با کمک خیرین طبخ و توزیع شد.

خادمیاران رضوی شهرپرند در این ماه مبارک جشن روزه اولی‌ها برگزار کردند و همچنین با مشارکت در برگزاری ویژه برنامه ماه بهشت در برج میلاد مشاوره حقوقی ارائه دادند.

نیازمندان منطقه ۹ تهران پای سفره مهر رضوی

خادمیاران کانون خدمت رضوی منطقه ۹ تهران در ادامه کمک های مومنانه خود،نیازمندان منطقه را میهمان سفره مهر رضوی کردند.محمد قضاتلو مسئول کانون های خدمت رضوی منطقه 9 با اعلام این خبر گفت:خادمیاران رضوی بر آن شدند تا بخشی از نیاز خانواده‌ های نیازمند این منطقه را با کمک های مومنانه خود برطرف نمایند به همین منظور ۱۶ بسته معیشتی شامل برنج،روغن،مرغ،چای و ماکارونی به ارزش ریالی شصت و پنج میلیون و پانصد و پنجاه هزار ریال از محل کمک های خادمیاران رضوی و خیرین تهیه و بین خانواده های نیازمند توزیع شد.

قضاتلو همچنین از توزیع ۸۴ پرس غذای نذری بین خانواده های نیازمند با ارزش ریالی بالغ بربیست و هفت میلیون ریال به همت خادمیاران رضوی خبر داد.

همایش خانواده های دوستدار جمعیت درمنطقه ۴ تهران

در هفته ملی جمعیت اجتماع باشکوه خانواده های دوستدار جمعیت، به همت خادمیاران رضوی کانون بانوتن و خانواده منطقه۴تهران، در سرای محله جوادیه تهرانپارس برگزار شد.

در این همایش که در راستای ابلاغیه خدمت رضوی استان تهران، با شعار فرزندان سرمایه های زندگی و با هدف ایجاد انگیزه برای مادران برگزار شد،جمعی از مادران ساکن در منطقه ۴ تهران، سرکار خانم انتظاری از اساتید حوزه و دانشگاه در باب فرزندآوری و نقش مادران در افزایش جمعیت و راهکارهای رفع موانع پیش روی ازدیاد جمعیت سخنرانی و مطالب علمی و ارزنده ای را ارایه کرد.

با توجه به اینکه در حاشیه این همایش فرزندان مادران شرکت کننده در مراسم در مهد کودک سرای محله در فضایی امن و مناسب نگهداری می شدند، مادران با آرامش خاطر و با فراغ بال در مباحث مطرح شده در همایش شرکت کرده و از مطالب ارائه شده بهره مند شدند.

در پایان این همایش که با اجرای مجری مجرب و با حال و هوای امام رضایی برگزار شد،از مادران جوان داری ۳ فرزند تقدیر به عمل آمد و با پذیرایی از حضار به پایان رسید.

قابل ذکر است که در انتهای مراسم و با توجه به استقبال پرشور مادران از مطالب ارائه شده مقرر شد که کلاس های سبک زندگی اسلامی در سرای محله برگزار شود و این مسیر ارزشمند در جهت رسیدن به خانواده های موفق مسلمان ادامه پیدا کند.

برگزاری اردوی زیارتی خادمیاران تعلیم و تربیت شهرستان شهریار در جوار آستان مقدس امامزاده صالح(ع)

به همت کانون تعلیم وتربیت خدمت رضوی و به مناسبت پاسداشت مقام معلم، تجلیل وتکریم از زحمات وخدمات معلمان فعال در عرصه های تعلیم و تربیت خدمت رضوی شهرستان شهریار وخانواده های آنان، اولین اردوی زیارتی درجوار آستان مقدس حضرت امامزاده صالح ابن موسی الکاظم (ع) از برادران حضرت امام رضا(ع) واقع درمنطقه شمیرانات استان تهران برگزارشد.

خادمیارمعصومه رضایی مسئول کانون تعلیم و تربیت خدمت رضوی شهرستان شهریار با اشاره به اینکه خادمیاران کانون تعلیم وتربیت رضوی شهرستان شهریار از سرآمدهای این عرصه درسطح کشورهستند و زحمات وخدمات زیادی درامر آموزش متقبل شده اند، اظهارداشت: باکمک مسئول کانون خدمت رضوی شهرستان شهریار، بانیان و خیران توانستیم جمعی از این عزیزان را به اتفاق خانواده های محترمشان به اردوی یک روزه زیارتی- سیاحتی اعزام کنیم و از کلیه دست اندرکارانی که در این امر معنوی مشارکت وهمکاری داشتند، صمیمانه تقدیر وتشکر می کنم.

امامزاده صالح(ع) نام زیارتگاهی واقع درشهرستان شمیرانات شهر تجریش است، آن‌گونه که از کتیبه بالای سردر صحن برمی‌آید و بر اساس کتب بحرالانساب و کنز الانساب، از پسران امام موسی کاظم(ع)و از برادران امام هشتم شیعیان علی بن موسی الرضا(ع) است. بنای امامزاده از سال ۱۳۵۱ در فهرست آثار ملی ایران قرار گرفته و به شماره ۹۰۹ ثبت گردیده‌است. تعداد زائران این امامزاده در حدود ۵۰ هزار تن در روز برآورد شده‌ و با جاذبه های گردشگری به قطب زیارت و سیاحت در استان تهران تبدیل شده است.

گفتنی است، قرائت صلوات خاصه امام رضا(ع)، زیارت مرقدمطهرامامزاده صالح(ع)، قرائت فاتحه برسرمزار و یادمان شهدا، پذیرایی، اهدای هدایا و متبرکات رضوی از ویژه برنامه های اردوی یک روزه زیارتی - سیاحتی خادمیاران کانون تعلیم وتربیت خدمت رضوی شهرستان شهریاربود.

تجلیل از 200 مادر در طرح شکوه مادری شهرستان شهریار

اجتماع بزرگ خانواده های باشکوه دوست دار جمعیت و فرزندان به عنوان سرمایه های زندگی، همزمان با هفته ملی جمعیت با حضور ۲۰۰ مادر از طرح شکوه مادری، توسط کانون بانوان وخانواده خدمت رضوی و مرکز افق آستان مقدس امامزاده اسماعیل(ع)، در مهدیه آستان مقدس این امامزاده شهرستان شهریار برگزار شد.

خادمیاران، امیرغفوری استاد حوزه علمیه و حجت الاسلام محسن نوری مسئول کانون تبلیغ دینی خدمت رضوی شهرستان شهریار به عنوان سخنرانان ویژه مراسم، درباره ازدواج جوانان، ناباروری، آسیب‌های تک فرزندی، خانواده دوست دار فرزند، فرزند پروری، پدر، مادر و حس خوب زندگی، والدین و صمیمیت، زندگی سالمندی و سالخوردگی جمعیت، سقط جنین، حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، قوانین و اشاعه فرهنگ فرزند آوری، اشتغال زایی و پیشگیری از انحرافات سخنرانی کردند.

همچنین خادمیار فاضلی مسئول کانون بانوان و خانواده با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مدظله العالی در خصوص افزایش جمعیت و جهاد فرزند آوری، گفت: این کانون با اجرای برنامه ها و مشوق های فرهنگی همواره در راستای اجرای فرامین مقام معظم رهبری مدظله العالی گام بر می دارد.

گفتنی است، قرائت صلوات خاصه امام رضا(ع)، اجرای سرود سلام فرمانده توسط نونهالان، برپایی میزهای خدمت، نقاشی کودکان، مشاوره خانواده، توزیع متبرکات رضوی، اهدای لوح تقدیر به مادران نمونه و پذیرایی میهمانان از ویژه برنامه های این همایش بود.

رانندگان تاکسی به زیارت امام رئوف(ع) رفتند

با عنایت امام رضا (ع) و به همّت خادمیاران کانون زیارت خدمت رضوی منطقه ۳ تهران و جمعی از خیّرین،۶۰ نفر از رانندگان تاکسی منطقه ۳ تهران، به زیارت امام رئوف(ع) اعزام شدند.

در میان میهمانان این زیارت تعدادی از زائرین برای اوّلین بار به زیارت امام رضا (ع) مشرّف شدند که در اوّلین زیارت حرم مطهّر، حال و هوای معنوی آنها دیدنی بود،این زائران در حالی که اشک می ریختند بسیار خوشحال بودند که توفیق زیارت امام رضا (ع) نصیب شان شده است ،این زائران با قلبی سرشار از عشق به امام مهربانی ها،شکر نعمت زیارت را با سجده شکر در آستان امام رئوف(ع) به جا آوردند.

کلیه هزینه های اعزام این گروه از زائرین شامل بلیط رفت و برگشت، اسکان در هتل، پذیرایی و غذا به مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال از محل کمک های خادمیاران رضوی و جمعی از خیّرین منطقه تأمین شده است.

پایان پیام/40

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید