بررسی عوامل موثر بر قیمت پروژکتور از دید کارشناسان پروژکتور برتر


بررسی عوامل موثر بر قیمت پروژکتور از دید کارشناسان پروژکتور برتر

یکی مواردی که هنگام خرید ویدئو پروژکتور باید مورد بررسی قرار بگیرد، قیمت ویدئو پروژکتور است. عوامل موثر بر قیمت ویدئو پروژکتور زیاد هستند و هر ویژگی از پروژکتور، می توانید به صورت مستقیم یا غیر مستقیم بر روی قیمت دیتا پروژکتور تاثیر داشته باشد. در اینجا برخی از ویژگی های پروژکتور و تاثیر آن بر روی قیمت پروژکتور را بررسی خواهیم کرد و در صورتی که...

یکی مواردی که هنگام خرید ویدئو پروژکتور باید مورد بررسی قرار بگیرد، قیمت ویدئو پروژکتور است. عوامل موثر بر قیمت ویدئو پروژکتور زیاد هستند و هر ویژگی از پروژکتور، می توانید به صورت مستقیم یا غیر مستقیم بر روی قیمت دیتا پروژکتور تاثیر داشته باشد. در اینجا برخی از ویژگی های پروژکتور و تاثیر آن بر روی قیمت پروژکتور را بررسی خواهیم کرد و در صورتی که قصد تهیه دیتا پروژکتور را داشته باشید، بهترین راهنما برای دریافت اطلاعات در مورد قیمت، احتمالا همین مطلب خواهد بود!

سالهای طولانی است که ویدئو پروژکتور نیز مانند تلویزیون و دیگر نمایشگر ها جای خود را در محیط های خانگی، اداری، آموزشی و …. باز کرده است. پروژکتور ها دارای یک مزیت به خصوص هستند و می توانند تصاویر بسیار بزرگ را در انواع محیط ها فراهم کنند. این در حالی است که همین تصویر بزرگ در نمایشگر ها ممکن است 3 یا 4 برابر قیمت بیشتر داشته باشد و همین موضوع نیز پروژکتور ها را جذابتر کرده.

محاسبه قیمت ویدئو پروژکتور

اگر نمیدانید که پروژکتوری که قصد خرید آن را دارید ارزش خرید دارد یا نه، باید با بررسی ویژگی های دستگاه و محصولات مشابه، قیمت واقعی ویدئو پروژکتور مورد نظر را تایید کنید. معمولا در میان پروژکتور های هم رده نیز می توانید تفاوت هایی پیدا کنید که باعث ایجاد وجه تمایز بین محصولات می شود به همین دلیل توصیه می کنید تا با استفاده از این متغیر های قیمت واقعی پروژکتور را به دست آورید. برخی از این موارد عبارتند از:

روشنایی ویدئو پروژکتور

تاثیر روشنایی بر قیمت ویدئو پروژکتور بسیار واضح است. به طور کلی پروژکتوری که دارای روشنایی بالاتری باشد، معمولا قیمت بالاتری نیز دارد. البته صرفا روشنایی بیشتر به معنای کیفیت بالاتر در پروژکتور نیست. در نظر داشته باشید که اگر میخواهید پروژکتور را در محیط های تاریک استفاده کنید، روشنایی زیاد اهمیت ندارد و بهتر است پروژکتور هایی با روشنایی کمتر که قیمت پایین تری دارند را انتخاب کنید. اما در صورتی که نیاز به ویدئو پروژکتور برای استفاده در محیط های روشن را دارید باید از محصولاتی با روشنایی 2000 انسی لومن به بالا استفاده کنید.

روشنایی پروژکتور با مقیاسی به نام انسی لومن اندازه گیری می شود و هرچقدر که این مقیاس بیشتر شود، روشنایی پروژکتور نیز بیشتر خواهد بود و می توانید از پروژکتور در محیط هایی با نور بیشتر استفاده کنید. در صورتی که قصد خرید ویدئو پروژکتور جیبی یا دیتا پروژکتور پرتابل را دارید، بهتر است بر روی روشنایی حساسیت نداشته باشید. معمولا این محصولات دارای روشنایی پایینی هستند نمی توانند تمام نیاز های شما را برآورده کنند.

تاثیر کنتراست ویدئو پروژکتور بر قیمت

بررسی عوامل موثر بر قیمت پروژکتور از دید کارشناسان پروژکتور برتر

تفاوت بین تیره ترین و روشنترین نقطه بر روی تصویر، همان نسبت کنتراست در ویدئو پروژکتور ها می باشد و نسبت کنتراست نیز می تواند به صورت مستقیم بر روی کیفیت تاثیر بگذارد. یک عامل موثر بر قیمت ویدئو پروژکتور، کنتراست پروژکتور است و هر چقدر که این مقدار بیشتر شود، باید هزینه بیشتری را برای پروژکتور پرداخت کنید. معمولا نسبت کنتراست در پروژکتور ها مقداری بین 1.000.000:1 تا 1000:1 است. در صورتی که قصد تهیه پروژکتور برای راه اندازی یک سینمای خانگی را داشته باشید نیازی به استفاده از کنتراست های بالا ندارید، اما در صورتی که پروژکتور را برای محیط های آموزشی یا اداری استفاده خواهید کرد، حتما باید کنتراست های بالاتر را برای خرید انتخاب کنید. کنتراست بالاتر می تواند اعداد، نمودارها، چارت و … را به خوبی نمایش دهد و این موارد دقیقا تصاویری هستند که در محیط های آموزشی و اداری با استفاده از ویدئو پروژکتور به نمایش گذاشته می شوند.

وضوح تصویر ویدئو پروژکتور

تاثیر وضوح تصویر بر قیمت ویدئو پروژکتور نیز کاملا مشخص و مشهود می باشد. پروژکتور هایی با وضوح تصویر بالاتر دارای قیمت بالایی هستند و همین موضوع باعث شده تا برای محیط هایی که کیفیت تصویر خیلی بالایی اولویت ندارد، مانند محیط های اداری و آموزشی، کنتراست اولویت بیشتری نسبت به وضوح تصویر داشته باشید. وضوح تصویر در انواع نمایشگر ها وجود دارد و نشان دهنده تعداد پیکسل های تصویر است.

زمانی که نیاز به تصاویر با کیفیت بالایی دارید، باید پروژکتوری با وضوح بالا مانند Full HD یا 4K را انتخاب کنید. با اینکه این محصولات جزو پروژکتور های قیمت بالا به حساب می آیند، اما می توانند کیفیت فوق العاده ای را برای یک تجربه سینمایی برای شما محیا کنند. اگر قیمت پروژکتور اولویت خرید شما نیست، بهتر است تا از پروژکتور های لیزری که دارای وضوح تصویر فوق العاده بالایی هستند استفاده کنید.

لنز شیفت یا جا به جایی لنز

لنز شیفت قابلیتی است که در برخی از پروژکتور های جدید وجود دارد. همانطور که میدانید لنز بخش اصلی است که تصویر از آن قسمت به سمت بیرون تابیده می شود. یکی از مشکلاتی که افراد با پروژکتور ها دارند نیز، نصب آنها است که باید به گونه ای انجام شود تا تصویر به خوبی بر روی پرده نمایش پروژکتور مشاهده گردد. اما معمول به دلیل محدودیت های محیطی نمی توان همیشه این فضای مناسب را برای نصب فراهم کرد. احتمالا برای شما هم این پرسش به وجود آمده که چاره چیست؟

بررسی عوامل موثر بر قیمت پروژکتور از دید کارشناسان پروژکتور برتر

دقیقا لنز شیفت برای همین شرایط در پروژکتور ها طراحی شده است. پروژکتور هایی که دارای قابلیت لنز شیفت هستند، می توانند لنز را در جهت افق یا عمود تکان بدهند و همین موضوع نیز فرایند نصب را به مقدار زیادی ساده خواهد کرد. دستگاه هایی که دارای قابلیت لنز شیفت هستند، قیمت بالاترین نسبت به پروژکتور هایی که فاقد این قابلیت می باشند، دارند.

تاثیر دقت رنگ بر قیمت ویدئو پروژکتور

دقت رنگ ویدئو پروژکتور از مواردی است که نمی توانید به صورت مستقیم تاثیر آن را بر روی قیمت پروژکتور مشاهده کنید. دقت رنگ بالا، رنگ های غنی را برای تصویر به وجود خواهد آورد و رنگ های غنی می توانند کیفیت تصاویر پروژکتور را افزایش بدهند. محصولاتی که داری استاندارد ISF و THX هستند، دارای دقت رنگ بالایی هستند و می توانید خرید آنها را با خیال راحت انجام دهید. البته در نظر داشته باشید که در پروژکتور های امروزی، حالت های مختلفی برای تصویر وجود دارد که می توانید دقت رنگ های متفاوتی را در این حالت ها در اختیار داشته باشید.

درگاه های ویدئو پروژکتور

درگاه های پروژکتور نیز به صورت مستقیم بر روی قیمت تاثیر گذار نیستند. اما انتخاب یک پروژ:تور با درگاه های کامل می تواند اهمیت بسیار زیادی داشته باشد. به صورت کلی بهتر است یک پروژکتور دارای HDMI - USB - SD - LAN - VGA باشد تا بتوانید انواع دستگاه ها را به پروژکتور متصل کرده و با استفاده از آن تصاویر را به نمایش بگذارد. همچنین در صورتی که یک اتصال بی سیم مانند WIFI در پروژکتور وجود داشته باشد، خیال شما از بابت همه چیز راحت خواهد بود. اما نگران نباشید اگر پروژکتوری که انتخاب کرده اید دارای اتصال وای فای نبود، می توانید به راحتی تنها با اتصال یک دانگل وایرلس به پروژکتور، این قابلیت بی سیم را به هزینه ای مقرون به صرفه به دستگاه اضافه کنید.

بررسی عوامل موثر بر قیمت پروژکتور از دید کارشناسان پروژکتور برتر

قیمت پروژکتور بر اساس منبع نور لیزری، LED و لامپ

ویدئو پروژکتور ها دارای منابع نوری مختلف هستند. معروف ترین منابع نوری پروژکتور که در بسیاری از محصولات برند های معتبر مورد استفاده قرار میگیرند پروژکتور های لیزری، پروژکتور های LED و پروژکتور های لامپ دار هستند.

قیمت پروژکتور لیزری

می توان گفت این محصولات جزو تکنولوژی های جدید در صنعت ویدئو پروژکتور به شمار می روند. پروژکتور های لیزری دارای قیمت بالاتری نسبت به محصولات دیگر می باشند اما باید توجه کنید که این محصولات از کیفیت بسیار بالا و روشنایی خوب برخوردارند. معمولا برای سالن های بزرگ و یا محیط هایی که نیاز به تصاویر بسیار روشن است، از محصولات لیزری استفاده می شود. با تمام این موارد قیمت پروژکتور لیزری بالا است و همین موضوع نیز باعث شده تا توجه زیادی به این محصولات نشود.

قیمت ویدئو پروژکتور LED

نمایشگر های LED سالهای طولانی است که در بازار نمایشگر وجود دارد و با توجه به مزیت هایی که این پنل ها دارند، محبوبیت خوبی در بازار ویدئو پروژکتور نیز پیدا کرده اند. اغلب پروژکتور هایی که از منبع نوری LED استفاده می کنند محصولات پرتابل یا جیبی هستند. قیمت این محصولات از ارزان قیمت ها شروع شده و تا پروژکتور های گران قیمت کشیده می شود، با این حال می توان گفت نسبت به پروژکتور لیزری ارزان تر هستند. این نوع از پروژکتور ها معمولا دارای روشنایی کمتری نسبت به مدل های دیگر می باشند و گرما و مصرف برق کمتر نیز از مزایای آنها به شمار می رود.

قیمت ویدئو پروژکتور لامپ دار

پروژکتور هایی که بر اساس لامپ کار می کنند جزو محصولات سنتی به شمار می رود که با توجه به قیمت مناسب در کنار ویژگی های خوب، هنوز هم ترفداران زیاد را به سمت خود جذب می کنند. اگر به فکر خرید یک پروژکتور خانگی، اداری، آموزشی به قیمت مناسب و ویژگی های خوب را دارید، بهترین گزینه برای شما میتواند استفاده از پروژکتور های مبتنی بر لامپ باشد.

قیمت ویدئو پروژکتور خانگی چقدر است؟

با توجه به مواردی که ذکر شد می توان گفت قیمت ویدئو پروژکتور خانگی درر تاریخی که این محتوا را تدوین کرده ایم، چیزی حدود 5 میلیون تا 60 میلیون متغیر است. در صورتی که به دنبال یک پروژکتور برای محیط های کم نور هستند و کیفیت خیلی بالایی نیاز ندارید، احتمالا یک پروژکتور در رنج قیمتی 5 الی 15 میلیون برای شما مناسب خواهد بود. اما در صورتی که نیاز به کیفیت بالایی دارید باید محصولات گران قیمت تر را مورد بررسی قرار دهید.

قیمت ویدئو پروژکتور اپسون

برند اپسون یکی از معتبر ترین تولید کننده های ویدئو پروژکتور می باشد که می توانید در وب سایت پروژکتور برتر (نمایندگی اپسون) خرید محصولات این برند را انجام دهید. قیمت پروژکتور اپسون با توجه به اینکه محصولات این برند در مدل های مختلف و دسته بندی های گسترده ای تولید شده اند، بسیار متغیر می باشد. در میان محصولات اپسون می توانید پروژکتور هایی با قیمت 7 الی 8 میلیون را برای کاربرد های معمولی پیدا کنید و در بخش پروژکتور های حرفه ای این برند نیز می توانید پروژکتور هایی به قیمت 170 الی 180 میلیون را مشاهده کنید که برای سالن های خیلی بزرگ و ارائه تصاویر فوق العاده روشن مورد استفاده قرار میگیرند.

قیمت ویدئو پروژکتور پاناسونیک

پروژکتور های پاناسونیک محصولاتی هستند که معمولا با روشنایی بسیار بالا شناخته می شوند و همچنین کیفیت خوب و طول عمر بالا از دیگر ویژگی های محصولات این برند است. اما قیمت ویدئو پروژکتور پاناسونیک بسیار متغیر می باشد و می توانید پروژکتورهای آموزشی پاناسونیک را با قیمت هایی از 8 الی 12 میلیون در بازار مشاهده کنید و در صورتی که قصد تهیه پروژکتور های حرفه ای این برند را دارید، باید بودجه ای حدود 200 الی 250 میلیون را برای خرید کنار بگذارید.

برای استعلام قیمت ویدئو پروژکتور می توانید به وب سایت پروژکتور برتر مراجعه کنید. پروژکتور برتر نماینده و عامل فروش پروژکتور های پاناسونیک، اپسون، ویوسونیک، سونی، بنکیو، هیتاچی، اپتما، شیائومی و … در ایران می باشد. محصولات تمام این برند ها در فروشگاه اینترنتی پروژکتور برتر با بهترین قیمت ارائه می شود.

سلب مسئولیت: مطالب منتشرشده در دسته رپورتاژ آگهی توسط شرکت‌های ثالث تهیه شده اند و جنبه تبلیغاتی یا بیانیه خبری دارند. این مطالب صرفاً بازنشر شده و شهرسخت‌افزار مسئولیتی در قبال صحت محتوای آن ندارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته