موزه مطبوعات اردبیل گشایش یافت


موزه مطبوعات اردبیل گشایش یافت

اردبیل- ایرنا- موزه مطبوعات اردبیل در آیینی روز سه‌شنبه با حضور جمعی از مسئولان و اصحاب رسانه، فرهنگ و هنر این استان همزمان با سوم خرداد، سالروز آزادی خرمشهر گشایش یافت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در این آیین گفت: نسخه‌های قدیمی مطبوعات و نشریات، دوربین‌ها و لوازم عکاسی و چاپ عکس، عکس‌های قدیمی روزنامه‌نگاری و لوگوها، سرلیست پیشگامان حوزه روزنامه‌نگاری و ابزار و ادوات مرتبط با موضوع روزنامه‌نگاری جمع‌آوری شده از سوی خانه مطبوعات در این موزه به نمایش درآمده است.

عبدالله بحرالعلومی افزود: موزه مطبوعات بستری برای تاریخ‌نگاری و مستندسازی حافظه تاریخی استان اردبیل است و از این رو آثار برجا مانده از مطبوعات و فعالان مطبوعات استان اردبیل نیز به عنوان اسناد باارزش تاریخی جمع‌آوری شده و در این موزه برای علاقه‌مندان به نمایش گذاشته خواهد شد.

موزه مطبوعات اردبیل در محل عمارت دارالارشاد (مدرسه پورسینا) واقع در محدوده مجموعه جهانی بقعه شیخ‌صفی‌الدین اردبیلی راه‌اندازی شده است.

عملیات اجرایی و تجهیز عمارت دارالارشاد برای تبدیل آن به موزه از دی سال گذشته آغاز شده و قرار است این عمارت تاریخی مرکز رشد و نوآوری اردبیل را نیز میزبانی کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دختر امریکاییِ دو سر که با هر دو سرش حرف میزند !