19 استان مجری طرح جهش تولید دیم است


19 استان مجری طرح جهش تولید دیم است

شهرکرد -ایرنا- معاون پژوهش و فناوری سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی با اشاره به آغاز اجرای طرح جهش تولید در دیم‌زارهای کشور از سال 99 با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام و وزارت جهادکشاورزی گفت: امسال 19 استان مجری طرح جهش تولید دیم شدند.

به گزارش ایرنا، حسین جعفری روز سه‌شنبه در گردهمایی سراسری بررسی چالش‌ها، مشکلات و راهکارها در خصوص تولید هسته‌های بذری غلات، علوفه، دانه‌های روغنی دیم و پشتیبانی فنی و جهش تولید در دیم‌زارهای کشور که در محل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان برگزار شد، افزود: برای توسعه این طرح و رسیدن به اهداف آن که تامین امنیت غذایی، جلوگیری از خروج ارز و اشتغال، ماندگاری روستاییان است، بررسی مشکلات و ارائه راهکارهای لازم برای رفع مشکلات اجرایی این طرح به خصوص تولید هسته‌های بذری ضروری است.

معاون پژوهش و فناوری سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی با اشاره به اینکه تامین بذر از ارکان مهم کشاورزی است، اظهار داشت: از زمان اجرای این طرح تاکنون اثرات خوبی برای توسعه کشت دیم در سطح کشور داشته و امسال هدف عمده این طرح هماهنگی برای تولید هسته‌های بذری دیم است.

جعفری افزود: با توجه به خشکسالی‌های اخیر، توسعه کشت دیم یکی از موضوعات و سیاست‌های مهم وزارت جهادکشاورزی است که نیاز به توجه ویژه در خصوص توسعه این طرح و تامین اعتبار برای اجرای طرح در سطح کشور است.

ضرورت رفع مشکل ناپایداری تولید در مزارع دیم

معاون پژوهش و فناوری سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی افزود: با توجه به محدودیت‌های منابع آبی در کشور، توسعه این طرح برای آینده بخش کشاورزی نیز ضروری است و باید برای توسعه آن، دانش و اطلاعات فنی را به مزارع کشاورزان انتقال داد تا جلوی ناپایداری تولیدات دیم گرفته شود.

جعفری ناپایداری در تولیدات را یکی از معضلات اصلی مزارع دیم کشور عنوان کرد و گفت: هم اکنون دلایل زیادی بر این ناپایداری اثرگذار است که با استفاده از توان علمی همکاران در وزارت جهادکشاورزی، محققان و پژوهشگران می‌توان این ناپایداری را به حداقل رساند و تاکنون نیز گام‌های مهمی در این خصوص برداشته شده است.

به گفته وی، با انتقال دانش و مسایل فنی به مزارع کشاورزی می‌توان ناپایداری کشت دیم را کاهش داد.

به گزارش ایرنا، گردهمایی سراسری بررسی چالش‌ها، مشکلات و راهکارهای در خصوص تولید هسته‌های بذری غلات، علوفه، دانه‌های روغنی دیم و پشتیبانی فنی وجهش تولید در دیمزارهای کشور در محل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان با حضور کارشناسان و مسوولان زراعت و مرکز تحقیقات کشاورزی ۱۹ استان مجزی طرح جهش تولید دیم در شهرکرد به مدت ۲ روز در حال اجراست.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی