هنرمندان حوزه هنری استان سمنان پنج رمان با موضوع «خرمشهر» تولید کردند


هنرمندان حوزه هنری استان سمنان پنج رمان با موضوع «خرمشهر» تولید کردند

سمنان- ایرنا- مسئول دفتر آفرینش های ادبی حوزه هنری استان سمنان گفت: پنج رمان با موضوع «خرمشهر» و با محوریت «خرمشهر، مقاومت مردم» به مناسبت چهلمین سالروز آزادسازی خرمشهر توسط هنرمندان حوزه هنری استان تولید شد و به مرحله چاپ رسید.

به گزارش ایرنا، مهدی زارع روز سه‌شنبه به رسانه‌ها ابراز داشت: سال ۱۴۰۰ طرح تالیف رمان‌هایی با موضوع خرمشهر با محوریت "خرمشهر، مقاومت مردم" از سوی حوزه هنری انقلاب اسلامی تعریف شد.

وی افزود: این موضوع در باشگاه نویسندگان دفتر آفرینش های ادبی در حوزه هنری استان سمنان مطرح شد و هنرمندان این بخش اعلام آمادگی کردند و با برگزاری کارگاه ۳ الی ۴ ماهه، تعدادی طرح آماده و به حوزه هنری کشور ارسال شد.

مسئول دفتر آفرینش های ادبی حوزه هنری استان سمنان گفت: پس از بررسی طرح‌های ارسالی توسط کارشناسان گزینش حوزه هنری انقلاب اسلامی، ۹ طرح در سراسر کشور پذیرفته شد که پنج طرح پذیرفته شده متعلق به هنرمندان حوزه هنری استان سمنان بود.

زارع با بیان اینکه در مسیر تدوین طرح و تولید آثار یکی از اساتید برتر حوزه هنری کشور مسئولیت نظارت و همراهی با هنرمندان را بر عهده داشت بیان کرد: محمدکاظم مزینانی، نویسنده کتاب "شاه بی شین" از نویسندگان مطرح کشور و از اساتید بنام حوزه هنری در تمام مسیر تولید این آثار همراه هنرمندان بود.

وی با اشاره به اهمیت توجه به زیست بوم هر شهر در تدوین آثار ادبی افزود: پس از بررسی طرح ها و مسیر داستانی این رمان ها و با توجه به احساس شدن خلاء آشنایی هنرمندان با زیست بوم خرمشهر و احتمال وارد شدن آسیب جدی به آثار، با برنامه ریزی های صورت گرفته هنرمندان در سفری ۳ روزه به خرمشهر سفر کردند.

زارع ادامه داد: نویسندگان و هنرمندان پس از حضور در شهر خرمشهر و بازدید میدانی از شرایط زیست بوم شهر و مصاحبه با مردم و آشنایی نسبی با شرایط زندگی و بومی این شهر با ایرادات و ضعف هایی که در طرح این رمان ها قرار داشت آشنا شدند و اصلاحات لازم را به عمل آوردند.

مسئول دفتر آفرینش های ادبی حوزه هنری استان سمنان اشاره به تکمیل نوشتار اولیه این آثار در فروردین امسال تشریح کرد: اواخر پاییز ۱۴۰۰ طرح ها با تلاش هنرمندان تکمیل و سیر نوشتن و تدوین رمان ها آغاز شد و نویسندگان تا پایان فروردین ماه ۱۴۰۱ آثار خود را تحویل دادند و بررسی و اصلاحات لازم توسط مزینانی صورت گرفت و پس از بازنویسی، همه آثار و پروژه ها تحویل داده شد.

وی تاکید کرد: این اتفاق یک حرکت مثبت و خوب در حوزه هنری انقلاب اسلامی بود که با اعتماد به هنرمندان و نویسندگان جوان رقم خورد و امید است این حمایت ها در آینده نیز باقی بماند.

زارع با اشاره به اهمیت حمایت از هنرمندان جوان اظهار کرد: هنرمندان جوانی که امروز به عنوان عضوی از خانواده بزرگ حوزه هنری فعالیت می کنند مستعد و خلاق هستند و با این شرایط اگر حمایت خوبی از آن ها صورت بگیرد آینده پویا تر و بهتری را برای ادبیات داستانی کشور رقم خواهند زد.

مسئول دفتر آفرینش های ادبی حوزه هنری استان سمنان گفت: در همه مراحل در کنار هنرمندان و علاقه مندان بوده ایم و همچنان با این مسیر ادامه خواهیم داد و روی تعهد ادبی، فرهنگی و اجتماعی خودمان خواهیم ماند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج